Plastische chirurgie moet verboden worden!

Ik moet volgende week mijn Nederlands debat doen en ik heb deze stelling:

Plastische chirurgie die niet medisch noodzakelijk is, moet verboden worden.

Ik sta aan de kant van degenen die voor zijn, maar ik heb nog niet voldoende argumenten. Weten jullie nog goede argumenten waarom plastische chirurgie verboden zou moeten worden? Bedankt!

Hmm. Misschien omdat mensen dan hun identiteit kunnen veranderen?

Pff, das een kut stelling zeg! Geen idee, upje.

Onnodige gezondheidsriciso’s, met een operatie is de buitenkant misschien beter maar dat betekent niet dat de binnenkant ook is genezen.

Kost veel geld? Spoort aan tot verslaving (het schijnt heel verslavend te zijn)? Is ouderwets, min of meer ‘tegen’ vrouwenemancipatie (let’s face it, het zijn meestal onzekere vrouwen…)? Onnodig gesnij in het menselijk lichaam, dus ethisch niet echt verantwoord? Het feit dat wij hier duizenden dollars en euro’s over de balk smijten voor een nieuwe neus, terwijl er nog steeds tekorten zijn wat betreft ontwikkelingshulp?

Meiden kunnen een vertekend zelfbeeld krijgen doordat ze niet ‘perfect’ zijn, doordat er allemaal sterren enzo(vaak een voorbeeld voor tieners) hun borsten laten vergroten, vet laten wegzuigen etc… zo kunnen meiden met bijv cup c denken dat ze kleine borsten hebben omdat ze overal mensen zien die (abnormale)borstvergrotingen laten doen… of misschien dat chirurgen beter hun tijd kunnen besteden om ernstig zieke mensen te behandelen dan mensen te ‘perfectioneren’…?

plastische chirurg worden lijkt mij best leuk
dus ik weetniks
upje

Omdat sommige er verslaaf aan raken zoals heidi montag en 1 perfect beeld in hun hoofd hebben die ze willen bereiken, en het feit is dat ze natuurlijk nooit helemaal perfect worden, dus dan blijven ze verslaafd en geobserdeerd en altijd op zoek naar geld voor plastisch chirurgie, is ook slecht voor lichaam…
en hun leven bestaat dan alleen nog maar uit geld verdienen om aan hun lichaam te laten sleutelen…

+ bij een te grote borstvergroting kun je rugklachten krijgen, je kunt allergisch zijn voor de pijnstiller/verdoving.

• Andere mensen kunnen negatief beïnvloed worden door de resultaten van plastische chirurgie (superknappe celebrities bijvoorbeeld)
  • Het is oneerlijk dat je schoonheid kan kopen
  • Het geld dat nu naar mensen gaat die het niet nodig hebben kan beter gedoneerd worden aan plastische chirurgie die wél noodzakelijk is of aan andere goede doelen
  • Je hoeft niet per se in een gezond lichaam te snijden
  • Je kunt verslaafd raken aan plastische chirurgie
  • Het levert gezondheidsrisico’s op

Mensen die er zelf geen geld voor hebben worden er onzeker van?

Ik zou daar echt niks bij weten… Vind het trouwens best een rare stelling.

Voor want , Het is een medische ingreep die niet noodzakelijk is, en het brengt gezondheidsrisico’s met zich mee, je gaat onder narcose enz.

En die chirurgen die die operaties uitvoeren worden rijk van andermans onzekerheden. Bah. :v

omdat je jezelf maar moet accepteren ofzo? (van buiten dan)
wel moeilijk idd… Succes!

nee, want ik vind niet dat het verboden zou moeten zijn.

maar hier heb je niks aan, dus up dan maar.

owh, bij nederlands hebben we pas nog een tekst moeten verklaren dat gaat over plastisch chirurgie. wacht ik kijk even of ik het kan vinden.

ik zou tegen zijn, dus kzou het megod nie weten.

das toch gewoon hun werk. Net als je kunt zeggen; ‘die dokters worden rijk van andermans ziektes’