Plastische chirurgie is alleen voor ongelukkige mensen

ik ben het daar niet mee eens. Er zijn ook meiden/vrouwen met te grote borsten en die laten ze dan verkleinen omdat ze daardoor rug en nek-klachtten krijgen. En volgens mij is niet iedere celebrity ongelukkig, ik denk meer dat ze ‘bij willen blijven’ (snappen jullie dit nog?) en niet op hun 40ste al een rimpelmens zijn, maar hun willen tot hun dood volgens mij nog een strak velletje hebben ;p

Dat heb ik ook laten doen. Ik was helemaal niet ongelukkig, mijn oren stoorden me alleen. En als je daar dan iets aan kunt laten doen is dat toch mooi? (Het werd ook vergoed, dat was ook een reden) Na die operatie ben ik niet echt gelukkiger, mijn oren/uiterlijk bepalen niet zo’n groot deel van mijn levensgeluk, maar ik ben er wel erg blij mee. Dus ik vind plastische chirurgie niet alleen voor ongelukkige mensen, maar ze zitten er natuurlijk wel tussen. (Toevallig gisteren een programma gezien over verslaafden aan pl. chirurgie, echt horrible.)

Ja dat heb ik ook gezien! Echt verschrikkelijk

Ik ben het helemaal eens met xTAKExAxBREAKx en RosaElisa. Ik heb ook een oorcorrectie ondergaan.

ja idd :ok_woman:

plastische chirurgie is voor mensen die ongelofelijke complexen hebben over iets.
als de maatschappij vind dat je bv een lelijk neus hebt
en jij vind van niet
laat je 'm toch niet corrigeren?

OPzich heb je wel gelijk, ben je ongelukkig over je kleine borsten of ongelukkig over je uitgerekte buikwand dan kan je het wel doen.

Het ligt er een beetje aan in welk opzicht.
Op een of andere reden vind ik het begrijpelijker dat je een borstverkleining ondergaat dan een borstvergroting.
Waarom is niet precies uit te leggen …

ja idd!

niet mee eens !
mijn broertje heeft al heel zn leven flaporen en hij word er al heel zn leven mee gepest. Niet heel erg ofzo maar hij word er wel mee gepest. Binnenkort word hij dus geopereerd aan zn oren.

Ik vind niet dat plastische chirurgie alleen voor ongelukkige mensen is. Natuurlijk zijn er wel ongelukkige mensen die dit laten toepassen, maar ik vind ontevreden een beter woord dan ongelukkig.

Zelf ben ik niet heel tevreden met mijn neus. Het is echt niet zo dat ik zeur om niks, zoals veel mensen doen. Er zit namelijk een enorme bobbel in mijn neus. Opzich ben ik wel blij met mijn gezicht, maar mijn neus verpest het een beetje. Ik ben er dan ook al bijna zeker van dat ik iets aan mijn neus wil laten doen. Niet omdat het me heel erg uitmaakt wat anderen van me vinden, maar omdat me dan gewoon beter en zelfverzekerder voel.

Ik ben een heel gelukkig mens, maar als ik wat zou kunnen doen aan het litteken op mijn gezicht waardoor veel mensen denken dat ik een hazenlip heb, zou ik het zo doen… en dat gaat dan ook door voor plastische chirurgie dus het gaat niet altijd op.
als je vraag of je dan ongelukkig bent OVER DAT DEEL VAN JE LIJF wat je wilt veranderen dan is het antwoord logisch: ja. (tenzij je wordt gedwongen ofzo, ;p)

licht eraan waarvoor het is,
als je je neus ietsjes kleiner wilt of je lippen ietsjes voller dan vind ik het onzin en onnodig en geldverspilling… triest…
maar als bijvoorbeeld je borsten te groot zijn dat het lastig en pijnlijk is vind ik het wel goed om te doen, of als je flaporen hebt waar je al heel lang mee gepest word is het ook prima…

ik ben dus ECHT niet ongelukkig,
ik heb een oorcorrectie gehad ! ;s
en btw dan moet het ook ongelukkig zijn als je een beugel neemt ?
dan sleutel je aan je gebid, WOW dan zijn er best wel veel mensen
die ongelukkig zijn dus ! ;s

Kansloos topic.

Een beugel is eigenlijk ermee begonnen omdat het beter is dat je tanden recht staan. Dan kan je beter kauwen. Is dus niet helemaal een cosmetische ingreep.

Ik krijg zelf over en jaar en half een plastische chirurgie in mijn gezicht. Maar het is omdat ik er door dat niet goed kan eten (het is namelijks een maxilo-faciale operatie, dus heeft het ook te maken met mijn tanden enz enz enz). En es is niet daarom dat ik me ongelukkig ga voelen. Natuurlijk ben ik al vaak gepest geweest door mijn probleem, zo als ik zei kan ik niet goed eten en al mijn tanden staan scheef doordat.

Maar als het over die operaties gaat over borsten vergroting enz… tja. Ik zou het niet weten, want ik denk toch dat als je jezelf iets mooier wilt maken, dat mag dan toch? Ik bedoel, jullie gebruiken toch allemaal make-up? Wat dient dat dan voor? Om mooier eruit te zien. Dus gewoon als iemand zich slecht in zichzelf voelt dan mach ze toch iets eraan doen? Maar tja, als je ermee overdrijft, dan gaat het niet meer he <D Van cup A naar B begrijp ik het wel, maar bvb van A tot Z (…jullie weten wat ik bedoel;;; ) is gewoon te veel.
I don’t know, dat is mijn mening :confused:

Helemaal niet plastische chirurgie is enkel om de mensen weer ‘goed in elkaar te zetten…’
daaronder valt reconstructieve plastische chirurgie. Bv een vrouw van 18 met cup G dat rugklachten etc krijgt vanwege haar borsten… of hangende oogleden waardoor mensne last hebben van hoofdpijn en het zicht wordt verminderd.

Ik denk eerder dat je dus cosmetische chirurgie bedoelt?
Zelfs dan denk ik niet dat die mensen ongelukkig zijn…

Bv iemand heeft een hele lelijke neus, die persoon is niet ongelukkig maar die persoon zou het wel beter vinden wanneer die een ‘normale’ neus had, daardoor voelt die persoon zich zelfverzekerder het is echt niet dat die mensen dat een hartstikke ongelukkig leven hebben… oftwel ik vind jou ‘conclusie’ zonder uitleg nergens op slaan.

Ik vind dit nogal een raar topic omdat haar vraagstelling gewoon neit klopt.

Mensne plastisch is iets anders dan comsmetisch.