plassen na seks?

ik vraag me af, of je ook persee direct moet plassen als hij niet in je is gekomen? en moet je meteen je bed uitspringen om naar de wc te gaan of ben je na een halfuur ook nog op tijd?
dit is namelijk 2e blaasontsteking in de maand en ben er wel een beetje klaar mee…

Het is wel verstandig om te gaan plassen na de seks. Binnen een half uur ben je nog wel op tijd denk ik.
Als je seks hebt zonder condoom draag je waarschijnlijk bacteriën over. Het maakt dan niet uit of hij in je is klaargekomen of niet.
Ik heb zelf ook al een aantal keer blaasontsteking gehad, maar de laatste tijd heb ik er geen last meer van.

Het gaat er niet alleen om of hij in je is gekomen, het gaat gewoon puur om het hebben van seks. Door wrijving komen er namelijk bacteriën in je urinebuis.

Inderdaad is het slim om zo snel mogelijk naar de wc te gaan, zo verklein je de kans op een urineweginfectie het meest. Als jij het niet fijn vindt om na de seks gelijk uit bed te springen dan hoeft dat niet, maar je kan toch wel na 5/10 minuutjes even rustig gaan? Waarom dan gelijk weer een half uur wachten dat snap ik niet, als je namelijk zegt dat je er zoveel last van hebt.

Ben je voor je blaasontsteking naar de dokter geweest? Kan namelijk best zijn dat je van die eersten ooit bent genezen. Van de dokter krijg je een kuur die je af moet maken, ook al je symptomen verdwijnen omdat de bacterie nog steeds in je lichaam kan zitten.

Uitplassen na seks is goed om te doen! Je spoelt dan als het ware alles even schoon en weg. En daardoor kan het zijn dat je minder blaasontsteking hebt

Had ik ook altijd last van. als ik niet plas erna krijg ik altijd blaasontsteking. :confused:
nu heb ik het gelukkig nooit meer altijd naar de wc gaan erna!