Planten en bloemen houden het niet vol op mijn kamer

Ik kan gewoon geen planten of bloemen op mijn kamer houden. Ze gaan allemaal veel te snel dood. Ik verzorg ze goed, ze krijgen genoeg licht, het is altijd warm in mijn kamer, etc.
Ik heb gister rozen gekocht en ze zijn nu al allemaal bruin verkleurd. Ik snap het gewoon echt niet, ik doe namelijk niks fout. De bloemen in de woonkamer (naast mijn slaapkamer) doen het altijd heel goed, maar in mijn kamer om de een of andere reden niet.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb trouwens een apparaat op mijn kamer dat de lucht zuivert. Zou het daar mee te maken kunnen hebben?

ligt misschien aan het feit dat jouw kamerraam naar het oosten is gericht en de andere naar het westen. nou ben ik zo vergeten aan welke kant de zon opkomt, maar je snapt wel dat dus aan die kant meer zon schijnt en het beter is voor de bloemen.

ligt misschien aan het feit dat jouw kamerraam naar het oosten is gericht en de andere naar het westen. nou ben ik zo vergeten aan welke kant de zon opkomt, maar je snapt wel dat dus aan die kant meer zon schijnt en het beter is voor de bloemen.

De ramen van de woonkamer staan dezelfde kant op als mijn ramen.

rozen moet je altijd eerst stukje afsnijden voordat je ze in het water zet :wink:

Het probleem licht niet aan mijn kennis over planten en bloemen. Ik weet heus wel dat je bloemen schuin moet afsnijden.