planning maken!

[b]ik probeer altijd een planning voor school te maken. Maar wat ik ook doe, en wat voor planning ik ook maak, het lukt me gewoon niet om het bij te houden. Het is altijd onoverzichtelijk bij mij, en ik kan mezelf er niet aan houden.

(sorry, als hier al een topic over is mag deze wel dicht hoor, maar ik kon er echt geen vinden.)[/b]

bedoel je qua huiswerk?

het lukte mij ook nooit.
maar dit schooljaar ben ik gewoon begonnen met een schriftje
en daar schrijf ik voor elke dag in wat ik moet doen, wat m’n huiswerk is , hoeveel tijd ik daar dénk voor nodig te hebben, en hoeveel tijd ik die dag heb.
het werkt best wel goed.
het klinkt misschien beetje studie-achtig, maar het wertk wel.

Ja, en proefwerken.

Je kan het ook op de pc maken, en dan in word. Dan kan je vakjes maken om het af te vinken. En met leuke kleurtjes doen, zodat het er wat vrolijker uitziet. Stel sowieso niet te hoge eisen aan jezelf want hierdoor haak je alleen maar af. Dus gewoon goed verdelen en ver van te voren. Dat werkt veel rustiger namelijk.

Ga naar huiswerkklassen. Ik weet dat het niet leuk is, maar het helpt wel.
Als ze dat niet hebben op jouw school kun je ook jezelf voornemen om na school nog een uur op school te blijven om je huiswerk te maken. (Thuis ben je al snel geneigd om andere dingen te gaan doen)

bij ons op school moet je kwart over vijf weg zijn, anders kun je niet meer bij je fiets. En ik ben altijd om vier uur uit, élke dag. (teveel tussenuren, en dan leren, zowat onmogelijk.)

up.

Dan heb je toch precies een uur of een kwartier of niet?

Haha, ja indd. Maar waaar zou ik moeten gaan zitten? (wij hebben onwijs kleine school, meteen alleen de 1ste&2de.) Alles zit vol,behalve de aula maardaar zijn altijd mensen.

Oordopjes in doen? (Sorry maar ik krijg het gevoel dat je niet echt wil) Je kunt ook naar huis gaan en aan je moeder of vader vragen of die er op toe willen zien dat je eerst een uur hw maakt voordat je iets anders gaat doen.

Ik wil juist heel graag anders zou ik het niet zeggen, toch?

Ja je zegt het. Maar vervolgens ontkracht je al het advies wat je hier krijgt.

Misschien is dit een goede motivatie: Als je je school verpest word je later degene die de schoenen van de putjesscheppers schoonmaakt.

Ik weet het verder ook niet meer hoor. Misschien gewoon doen inplaats van plannen? :slightly_smiling_face:

nou ik wil eigenlijk weten hóe ik een planning moet maken:P

up?

Schrijf gewoon al je toetsen en dingen die je moet maken op een papier
& zorg dat je niet 2 zelfde soort vakken achter elkaar doet.
Dus niet 2 talen achter elkaar bijv. > afwisseling.
Begin bijv. met iets wat je moet maken, dan iets wat je moet leren etc.
En telkens als je iets hebt afgestreept van je lijst, beloon je jezelf met iets.
Weet niet of je hier iets aan hebt, maar succes!

ik dacht ookdat het miss wel handig was als ik planning maakte voor de hele week.

ik maak in het weekend altijd het huiswerk voor de hele week, en ik leer ook alles vast eventjes. dan hoef ik doordeweeks niet zo veel meer te doen, en heb ik langer de tijd om te leren.

Gewoon even een tabelletje maken, elke dag apart. Je kan de hele dag ook nog in uren opdelen. Vooral in het begin is het handig na elke dag nog een extra kolom te maken, daarin kan je afvinken wat je nou werkelijk gedaan hebt. Hier moet je gewoon een beetje mee uitproberen, kijken wat voor jou het beste werkt (je kan bv ook verschillende kleuren gebruiken).

Vervolgens zet je er in waar je sowieso al tijd aan kwijt bent, van dan tot dan school/sporten/eten enz. Vervolgens kijk je naar je huiswerk, dat vul je dan zo efficient mogelijk in in de tijd die overblijft.
Plannen is gewoon in een schema zetten wat je die week gaat doen, dat moet je gewoon even uitproberen.