planning examenvakken

hoi meiden!,
over 3 weken hebben we alweer examens, en ik wil hiermee graag vroeg beginnen, oftewel morgen. Ik zit in 4VMBO-T en ben nu bezig met een planning verdeelt over 3 weken, maar hier kom ik niet echt uit. Ik heb 6 vakken, namelijk: Nederlands, Engels, Duits, Economie, Wiskunde, Biologie.
Hoe zouden jullie dit aanpakken, en dan bedoel ik, hoeveel uren per dag?, (dus hoe lang per dag leren), hoe te leren?, & hoe vaak ik de vakken moet herhalen.
alvast bedankt voor jullie hulp! :slight_smile:

Uhm…
Ik maak voor alle vakken een samenvatting.
De ene dag leer ik en de andere dag oefen ik.

Naja ik werk net zo veel uren als ik op school zit. En om de uur neem ik een pauze.

Je moet btw niet proberen om t hele uur te concentreren. Want volgens mijn Scheikunde leraar; kun je maar 10/15 minuten lang alles opnemen wat je leert en dat je na die 10/15 minuten 1 minuutje pauze moet nemen en dan weer verder moet gaan.

Ik zou beginnen met het vak dat de meeste stof heeft. Want het vak met de meeste stof hoeft dan niet moeilijk te zijn, maar is vaak wel het kutste om te leren. Wat ik nu zelf doe (heb ook over 3 weken examens) is van alle vakken waar ik veel van moet leren bijvoorbeeld: MAW → maatschappijwetenschappen samenvattingen van maken. Zo doe ik dat ook met de rest van de vakken waar ik veel stof van heb. Heb ik dat af dan begin ik met het leren van de eerste komende examens en werk ik het zo af :slightly_smiling_face:. Hopelijk beetje duidelijk?

bedankt voor jullie tips! upje!

Hier ben ik zelf nu ook mee bezig. Ik vind het echt lastig om te bepalen hoeveel tijd ik voor alles nodig heb…
Maar ik zou gewoon in de vakantie en op andere vrije dagen minsten net zo lang werken als een gewone schooldag. Jij hebt zes vakken, dus dan kun je bijvoorbeeld elke dag 1 uur tijd per vak besteden. In het begin zou ik de stof goed doorlezen en samenvattingen maken en opgaven uit het boek enzo. En daarna zou ik vooral veel oefenen! Examenopgaven maken en ook een paar keer een heel examen van vorige jaren maken in de tijd die je op het echte examen ook hebt :slightly_smiling_face:
Nou heel veel succes!!

klopt is idd heel lastig om alles in te delen enzo, maar bedankt voor je reactie!, ik zei trouwens dat ik 6 vakken heb, maar voor Nederlands, Duits, & Engels, hoef ik eigenlijk niet veel te leren, omdat dat vaak schrijfopdrachten & luisteropdrachten zijn. dus eigenlijk de andere 3 vakken, waar ik echt heel goed voor moet leren. jij ook succes! :slightly_smiling_face:

Heb ik zelf ook problemen mee.
Ik ben nu allemaal handige hulpmiddelen aan het zoeken.
Bv een examenbundel van aardrijkskunde besteld en ik ben nu een complete samenvatting van geschiedenis van een site aan het halen van wat je moet kennen (www.watmoetikleren.nl).

Alles even op een rijtje proberen te krijgen xD

op zo’n site kijken welke stof je allemaal moet kennen, ik zou zelf van al je boeken proberen samenvattingen te maken (gewoon op de comp. anders duurt het te lang), en deze na een dag of 2 nadat je de samenvatting gemaakt hebt, en aanstrepen wat je al kent.
ik kan zelf nog niet eens beginnen met geschiedenis, we zitte nog midden in de aantekeningen, dat is ook wel vervelend want het is een van mn moeilijkste vakken. 0.o
voor wiskunde kan je ook gewoon per hoofdstuk alle dingen die je moet weten zelf opschrijven.

en dat alles vor alle vakken misschien in een multomap, en elke dag of om de dag een half uurtje doorkijken tot je een bepaald onderwerp kent, en datzelfde onderwerp weer herhalen om te kijken of je het nóg kent. als je me snapt xD. en daar dan steeds meer tijd tussen laten zitten.

dag 1: onderwerp 1 bekijken
dag 2: onderwerp 2 bekijken
dag 3: onderwerp 1 herhalen
dag 4: onderwerp 2 herhalen
dag 5: onderwerp 3 bekijken
dag 6: onderwerp 1 herhalen

enz :slightly_smiling_face:

ik heb trouwens tot me examen gewoon les 0.o

zooooo shit, ik heb echt t gevoel dat ik al die examenbundels voor niks heb gekocht, en voor engels hebben we al 3 examens gemaakt dus verder hebben we niks te doen. zelfde geld voor nl en duits. ik denk dat ik me een paar dagen ‘ziek’ ga melden om zelf te oefenen.