Plannen

Ik ben net klaar met mijn schoolexamens en wil alvast beginnen met het leren voor mijn centraal examens, ik heb nu precies nog 6 weken tot mijn eerste centraal examen. Ik vind het altijd erg moeilijk om mij aan mijn planningen te houden maar nu vind ik het nog moeilijker om een planning te maken waarin ik rekening moet houden met heel veel vakken en het gaat over een periode van 6 weken… ik kan niet weten wat er over 3 weken gaat gebeuren misschien kan ik dan helemaal niet leren voor iets wat op mijn planning staat.
Ik wil het als volgt doen:
Eerst alle stof herhalen (samenvattingen doorlezen en een beetje leren en van de vakken waar ik geen samenvatting van heb samenvattingen van internet halen, vervolgens de tekst lezen uit het boek en kijken of de samenvattingen kloppen als het nog nodig is vul ik een paar dingen aan). Vervolgens wil ik per hoofdstuk dat ik heb geleerd alle opgavens uit mijn examenbundel dat bij dat hoofdstuk hoort maken tot ik alle hoofdstukken heb gehad. Als ik helemaal klaar ben met het doornemen van de stof wil ik alleen maar eindexamens maken en ik wil het liefst voor de meivakantie al klaar zijn met het leren van de stof.
Hebben jullie dus tips voor mij om een goede planning te maken hiervoor?

Ik denk toch dat je zelf planning moet maken. Deel alles op in kleine blokjes, bedenk hoeveel je per dag wilt doen en hoeveel je wilt afwisselen en vervolgens alles inplannen.

Dat wil ik ook gaan doen na mijn laatste toetsweek. Ik heb voor deze periode ook een planning gemaakt maar ik loop al 1.5 week achter en doe nu maar gewoon wat en ik hoop dat ik het red. Voor de examens MOET het echt

Ik denk dat ik ook zoiets ga doen; stof herhalen en vervolgens mega veel oefenen. Succes in iedergeval!

Waarschijnlijk zie je er heel erg tegen op om ermee te beginnen, om alleen al een planning te maken. En dat snap ik maar hoe wil je alles in gaan plannen. Heb een vast tijdstip wanneer je gaat leren. Plannen is ook erg lastig, misschien kan je beter een planning van de week maken dan heb je nog steeds verplichting, maar wil het misschien makkelijker. Of maak een to do list voor elke dag als je iets niet af krijgt doe je het de volgende dag of je werkt alvast voor uit. Geef jezelf een beloning als je de hele week alles hebt gedaan.

xxx

Bedankt voor de tips, andere tips zijn ook nog altijd welkom x

http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-plannen-etc.-309862.0.html