Plannen voor examens

ik ben al ong. een week bezig met een planner te maken en in te vullen.
En het lukt me totaal niet! Ik ben echt een ramp hierin!
Wil iemand me helpen met een planner maken? Want ik word hier gek, ik wil wel mijn examens halen natuurlijk! :expressionless:

Ik heb/had hetzelfde.
Ik heb de volgende vragen beantoowrd:
Wat moet je doen:
Wat heb je daarbij nodig:
Wie heb je daarbij nodig:
Hoe ga je dit doen:
Hoeveel tijd neemt het in beslag

dat allemaal invullen van alles wat je moet doen. Vervolgens kan je die dingen waar je niemand voor nodig hebt beter inplannen omdat je je tijd duidelijk neerzet. Dan in overleg met degene die je nodig hebt kun je de rest inplannen.

Je eraan houden is een ander iets… :stuck_out_tongue:

Ik daar ook een beetje last van ja, maar ik weet vooral gewoon niet waar ik moet beginnen

Hetzelfde hier, ik ga dit topic nog wel even in de gaten houden voor als er nog handige tips komen

wat ik vorig jaar gedaan had is:
ik plan voor mezelf dat ik bijvoorbeeld op maandag en dinsdag economie leer
dan maak ik daarvoor een planning → bijvoorbeeld om half 10 wakker worden, tandenpoetsen ontbijten etc.
dan om 10 tot 12 hoofdstuk 1 en 2 leren
van 12 tot 1 tv kijken (handig als je van te voren al kijkt wat er dan op tv is)
van 1 tot 3 opgaves bij H1 en 2 maken en leren H3
van 3 tot 4 lekker wat eten + wat voorjezelf doen
zo kan je doorgaan tot bijvoorbeeld het avondeten (en dan volgende dag weer) en dan heb je de rest van de avond om wat leuks te doen, want als je van tevoren plant wat je precies gaat leren dan heb je meer de neiging om je er aan te houden. Ook omdat je er ook leuke dingen tussendoor plant heb je iets om naar vooruit te kijken, waardoor je het ook eerder volhoudt.
Ik ben zelf ech totaal geen planner en ik stel alles uit naar he laatste moment, maar toch heb ik dit sowieso een hele week volgehouden

^ zoiets doe ik zelf ook het liefst ^, zou ik de rest ook aan raden.
Jammer genoeg werkt dat niet, omdat ik geen vrij heb, maar gewoon school moet

Ik ben echt een ontzettende planner haha

Mijn toetsweek planning zag eruit als de bovenste 2
Maar de planning voor mijn examen ziet eruit als de onderste tabel

http://i.imgur.com/Si3bw.png

En bij de kolom af kun je dan met pen het vakje een kruisje zetten als het af is.

Oja en verder heb ik nog een ander schema met wat ik per week ga doen: en ongeveer een week totdat de andere week begint maak ik daar alvast een planning van.
Bijvoorbeeld
week 18:

• Leren sk
  • 1 bio examen
  • 1 engels examen
  • 1 duits examen
  • 1 ak examen
  • 1 wis examen
  • sk bundel

En zo heb ik voor elke week een kort schema gemaakt, dit is handig voor als je de planning van de echte week maakt en je toch een soort overzicht hebt van wat je hebt gedaan en nog moet doen.

getrevising.co.uk

daar heb ik een planning van 6 weken gemaakt voor de examens en het is echt heel handig :slightly_smiling_face:

ik ben een ramp met plannen, en ik heb nog steeds niet geleerd voor mijn examens…

@ Cafeaulait:
Ik ook niet. xD

Ik ben vandaag begonnen met plannen, Maar ik heb nu alleen wiskunde ingevuld. Met die andere vakken is het wat moeilijker in te schatten.

Bedankt! Deze is echt supeeer, natuurlijk zelf wat dingen aangepast maar heel handig (:

Ik heb gisteren samen met mijn coordinator een planning gemaakt :slightly_smiling_face:
Eerst alle vakken + dingen die ik ervoor moest doen opgeschreven. Toen bepaalt hoeveel tijd ik er aan wou besteden. Toen dagdelen opgeschreven en alles ingevuld.

Ik deed niet aan een planning tijdens mijn CE (en nog steeds niet trouwens). Maar dat ik meer een fout van mij :’)

ik vind het ook zo moeilijk om een planning te maken
maar goed ik begin maandag gewoon met leren en dan zie ik vanzelf wel
wat ik elke dag van de week ga doen XD

heb net een planning gemaakt voor aankomende week, best goed gelukt, alleen kom in chronisch tijd te kort, dus ik denk dat ik me maar gewoon een dag of 2 ziek ga melden.

Ik heb op een papier allemaal hokjes gezet, en daarin dan het volgende;
'S ochtends: bijv. Wiskunde leren
'S middags: bijv. Nederlands examen maken
'S avonds : bijv. Economie leren

En dan doorkrassen als je het af hebt! En zo ga je al die hokjes bijlangs.