Plan..

Ik sta al jaren zot van Fre, de beste vriend van mijn broer.
Ik zie hem heel vaak maar we hebben samen nog niet echt gepraat.

Mijn broer heeft zaterdag een dochtertje gekregen, we gingen zondag naar het ziekenhuis en natuurlijk kwamen zijn twee beste vrienden ook mee; Fre en Gorik.

Ik had natuurlijk het baby’tje eerst bij mij (ik ben Meter hihi). En toen was Gorik en mijn broer bezig tegen Fre iets over mij. En van moeite doen enzo.
Dus ik denk wel dat hij mij ziet zitten.

Ik durf echter niks tegen hem te zeggen. Ik blokkeer helemaal. Toen ze Gorik ook tegen mij iets van ‘ja jij met Fre’, en ik heb natuurlijk kei stom gereageerd. Ik werd ook heel rood …

Ik heb Fre vandaag weer gezien, maar ik heb hem in het oog gehouden maar heeft niet echt naar mij gekeken. Mijn broer wou zijn dochtertje wakker maken, en ik zei ja je hebt ze nog niet horen wenen, en toen reageerde Fre wel van ‘jawel daarstraks’.
Maar verder niks.

Ik heb die zondag Fre op Facebook toegevoegd en hij heeft mij geaccepteerd.
Ik had gehoopt dat hij iets zou zeggen…
Hij is ook heel verlegen, net zoals mij. Dus misschien durft hij ook niet de eerste stap te zetten?
Vaak wijzen meisjes hem af omwille van zijn grootte, hij is net geen 1m60, maar ik vind dat juist suuuper schattig! Ik ben 1m65, dus perfect :grinning: !
Misschien heeft dat er ook mee te maken.

Ik had voorgenomen om vandaag, als hij naar buiten zou gaan naar zijn auto, ik ook naar buiten zou gaan naar mijn auto. Onze auto’s staan altijd naast elkaar. En dan wou ik tegen hem praten en heel eerlijk zeggen dat ik hem zie zitten en dat ik tot over mijn over verliefd op hem ben. Maar ja, gemakkelijk gezegd haha.
Ik moest trouwens vroeger weg dan Fre wegging, dus kon het zeker niet.

Nu had ik gedacht dat mijn beste vriendin hem zou toevoegen op Facebook. Eenmaal dat hij haar accepteert dat ze dit zou zeggen tegen hem:
Ik ben de beste vriendin van Felicia, en ze weet niet dat ik naar jou stuur en ik wil dat ook zo houden. Maar ze staat gewoon al jaren zot van jou en ze kan niet zwijgen over jou. Dus als jij haar ook zie zitten, neem haar eens mee ergens naartoe om elkaar beter te leren kennen. Ze zou dit geweldig vinden!
Als je haar niet zie zitten, wil je dan zo lief zijn niks te zeggen tegen haar broer? En verder héél normaal doen, zodat ze niet doorheeft dat ik naar jou gestuurd heb.

Goed idee? Ik weet dat dit heel kinderachtig is, maar ik kan niks anders bedenken.
En advies van ‘praat tegen hem’, nee dat gaat niet! Ik blokkeer helemaal en mijn broer staat er constant bij.
Ik voel gewoon dat we voor elkaar gemaakt zijn, maar ja niemand durft de eerste stap zetten. Maar als hij dan weet dat ik hem wél zie zitten, dat hij dan misschien wel durft…

Ik moét gewoon iets doen voor er een ander meisje mee weg is. Want voor mij is hij gewoon perfect!

Of hebben jullie een ander idee? Briefje aan zijn auto? Hhaha…
Morgen ga ik naar mijn beste vriendin dus dan zou het kunnen.
Maar misschien iemand die dat al gedaan heeft?

Alvast dikke merci voor mijn verhaal te lezen! :hugs:

Je zegt dat je “echt niet met hem wil praten”… maar uiteindelijk wil je dat wel… toch? Het probleem is een beetje dat je uiteindelijk tóch wel leuk met hem om wil gaan, dus het dan via een vriend of vriendin regelen heeft geen zien. Het staat enerzijds een beetje kinderachtig en anderzijds: als je iets met hem wil dan zul je toch echt uiteindelijk met hem moeten praten. Na het eerste gesprek gaat dat niet ineens heel veel makkelijker dan daarvoor haha.

Je hebt hem toegevoegd op facebook, dus probeer hem via facebook aan te spreken? Iets naar iemand typen is misschien even makkelijker dan het tegen iemand te zeggen. Persoonlijk vind ik dat slimmer dan het via een vriendin te laten doen (sowieso hoeft zij toch niet bevriend te zijn met die jongen om hem een bericht te sturen? volgensmij kan dat ook als je niet elkaars vriend bent op facebook).

Zoals hierboven genoemd kan je idd even vragen of je (met dit mooie weer) samen even een terrasje wil pakken ofzo :slightly_smiling_face:

Ja vond het ook kinderachtig, maar kon niks anders bedenken.
Ik kan inderdaad iets sturen via Facebook, dit weekend dan.

Morgen en donderdag komt hij terug naar ons om samen met mijn broer met de quads te gaan rijden, dan ga ik proberen iets te zeggen, lukt het niet, stuur ik via Facebook.
Ik ben daar ook niet echt voor, want ja ik ken hem natuurlijk niet zo goed + ik zie hem zo vaak in het echt en dan durf ik niks te zeggen. Maar ja, dat is dan de enige kans dat het iets zou worden.

Als ze geen vrienden zijn komt haar bericht in overige, en hij zit vaak op Facebook via zijn gsm, en dat ziet hij de overige berichten niet.
Jaa ik wil dolgraag met hem kunnen praten, maar ik blokkeer en ben dan ook bang iets stom te zeggen + mijn broer staat er altijd bij en dan lukt mij dat zeker niet.
Ik ga dit weekend een berichtje sturen via Facebook als ik morgen of overmorgen niks heb durven zeggen
:frowning:

Hihi :grinning:

Ik had toen dus nog niets gezegd op Facebook.
Vandaag was hij de hele dag bij ons, van 6h30 tot 16h. (Zo vroeg omdat er iets gebeurd was, en mijn broer had dat naar hem gestuurd en hij was meteen afgekomen, de lieverd).
De eerste uren keek hij echt amper naar mij. Ik had de moed al wat opgegeven.
Toen ging hij weg met mijn broer.

Ik zat in de salon van mijn broer met zijn vriendin TV aan het zien en ze kwamen binnen :grinning:
Fre kwam naast mij zitten, we keken samen naar iets.
Toen Fre iets zei, probeerde ik er op te reageren. En als hij iets grappigs zei, moest ik van zelf lachen :grinning:

En nadien hebben we wat gepraat, wel niet alleen, samen met mijn broer en zijn vriendin.
Als Fre weg was, zei ik al tegen mijzelf dat ik nog meer moeite had moeten doen… Maar ja.

En dan om 18h kreeg ik een berichtje op Facebook van hem!!
Hihi, ik was natuurlijk super gelukkig!
Ik wil niet teveel sturen via Facebook, want wil het in het echt leren kennen.
Nu wachten tot hij vraagt om samen eens weg te gaan, want ja ik weet natuurlijk nog niet of hij mij zie zitten. Ik heb al duidelijk laten tonen dat ik hem wél zie zitten!

Gelukkig dat ik mijn beste vriendin niet heb ingeschakeld…

Als het te lang duurt eer hij het vraagt, vraag ik het zelf hihi :grinning:
Samen dagje zee ofzo, iets waar je bezig kan blijven.
Zonnen, zwemmen, drinken, winkelen, eten, …

Zou je niet eerst gewoon een een op een gesprek aangaan voordat je gaat afspreken?
Misschien handig als je elkaar al een beeetje kent ;’)

Ik zie hem gelijk elke dag. Dus een vreemde is hij niet.
En daarstraks was ons gesprek heel vlotjes.
Ik hou gewoon niet van veel chatten. Zeker niet als je elkaar nog niet goed kent.
Maar dat is mijn mening he :slight_smile:
Ik leer liever iemand in het echt kennen dan alles al te weten via chat…
En via chat is alles toch anders :wink:

Zondag komt hij toch sowieso, dus dan zie ik verder hoe het loopt :grinning:
Sorry, ik ben véél te enthousiast!

Ik heb het ook absoluut niet over chatten, maar gewoon in het echt.
Ik wil je ook niet kwetsen, maar toen ik het verhaal las (tot het stuk dat je een auto had), dacht ik dat je 13-15 jaar zou zijn.
Het lijkt mij aangezien jij een stuk ouder bent, dat je wel wat meer in hem ziet dan gewoon nonchalant daten. Dan zou ik toch gewoon in het echt eens een-op-een een gesprek aangaan, zo zie je of het wel echt klikt en wat jullie voor elkaar (zouden kunnen) voelen.
Ik vraag me gewoon echt af hoe awkward zo’n date zou worden als je nu al amper een gesprek durft aan te gaan haha!

Maar ik vind het echt ontzettend leuk (en verrassend) dat hij je wat op fb stuurde :grinning:

Haha jaa! Ik ben nu even een verliefde puber van 13 jaar, gewoon omdat ik me zo GOED voel! :grinning:
Ik heb het dan ook over praten in het echt en niet over chatten.
Maar zoals ik al schreef hebben we vandaag gepraat.

De reden dat ik bang ben een gesprek aan te gaan is gewoon omdat ik me zo onzeker voel.
Ik twijfel constant, + mijn broer/vader staat er altijd bij, is niet echt bemoedigend.
Maar door dat gesprek van daarstraks + dat hij me toch een berichtje stuurde, ben ik al wat zekerder.
Ik ben gewoon niet iemand dat bijvoorbeeld zondag als hij komt, zomaar op hem ga afstappen… Ik ben daar écht veel te onzeker voor en dan zit ik van alles te denken en te twijfelen.
En het probleem is dat hij ook verlegen is (vooral naar mij toe). Dus het gesprek gaat zondag sowieso awkward zijn in het begin, maar komt goeeed :grinning:

Dankje! Ik was ook heel verrast!