Plakken.kopieren

Hoi meiden,
Ik had een vraag.
Als je iets plakt/kopieert op een word documentje kan de docent het dan controleren ?
Want ik moet een paar dingen plakken
groetjs

Ja als ze het gaan controleren komt het wel uit. Dan kan je beter datzelfde stukje in je eigen woorden overnemen

Jup! Ze kunnen zien hoeveel plagiaat je hebt gepleegd, je moet altijd alles is eigen woorden zetten en quotes met bronnen vermelden.

ze kunnen niet letterlijk in het document kijken of er geplakt is, maar ze kunnen wel controleren of die tekst of een deel daar van niet letterlijk ergens ook zo op het internet staat (of voor 70% oid hetzelfde is). Als je dus 1 woord gaat plakken valt dat niet op, maar een lap tekst doorkomt die test niet. Als je een plaatje gaat plakken is het ook netjes om aan bronvermelding te doen.

anyway: Ja knippen en plakken valt op als je van plan bent wat ik denk dat je van plan bent

Hier moet ik je toch verbeteren; tegenwoordig zijn er softwares die dit letterlijk kunnen controleren. Het hangt er dus vanaf of de school zo’n software heeft. Dit is vaak het geval als je ook nog een digitale versie moet inleveren. Anders doen de docenten inderdaad wat je zegt :slightly_smiling_face: