Plakboek voor vriend #3

Hooi allemaal,

Gelieve geen reacties van dit topic is er al, of zoekfuncties, het vorige topic werd traag. Hier zijn alvast wat tips, overgenomen uit het vorige topic. Foto’s plaatsen is toegestaan en juist leuk! Andere ideeën kunnen hier geplaatst worden.

o Lipstick kusjes rondom een mooie kusfoto.
o ‘Volgens mij besef je je niet hoe lief jij voor mij bent, hieronder een paar bewijsjes’ met foto’s van cadeaus, brieven, sms’jes, e-mails wat hij jou gegeven/gestuurd heeft.
o Strip maken.
o Cd met mooie liedjes.
o Hoeveel jaar, maanden, weken, uren, minuten, seconden etc. jullie al samen zijn.
o Collage maken van dingen waar hij van houdt (vergeet de foto van jezelf niet).
o Sterren tekenen en dan op de randen van de sterren wensen opschrijven.
o 2 Tortelduiven tekenen met bv. een kaartje (voor bos bloemen) om de nek met een lieve tekst.
o Verf je duim rood en druk ‘m schuin op papier. Verf ‘m nog een keer rood en maak de afdruk schuin op de andere afdruk, zodat het een hart wordt.
o Foto van jullie ontmoetingsplek ´De wereld is groot maar toch heel klein als je bedenkt dat je alleen op het goede moment op de juiste plek hoeft te zijn´.
o Wiskundig blad met sommen etc. Jij + ik = wij.
o Nieuws, weerbericht of top 1 (muziek) van jullie dag. Wikipedia kan helpen.
o Maak een prikbord na met leuke foto´s aan paperclips, lieve briefjes met punaises.
o Envelop + ballon ‘You take my breathe away’.
o Plak een afbeeldingen op van dingen die je heel leuk vind (op hem na) en zet erbij dat er niets leukers bestaat dan hem.
o Knutsel een slot, waar je een touwtje aan hangt met de sleutel.
o Het kettinkje/ring etc. wat je van hem heb gekregen namaken en er in plakken.
o Knutsel kleine cadeautjes die je open kan vouwen. Dus een leuk briefje die er aan de buitenkant (als je 'm openvouwt) eruit ziet als een cadeautje.
o Wereldbol + plekken met pijl aangeven waar jij graag met hem mee wil (met beschrijving). Voorbeeld: naar de safari in Afrika.
o Maak een hartje (als poppetje) met armen. De armen (stroken papier) rol je op, zodat als je het uitrolt de armen heel lang zijn ‘I love you THIS much’.
o Maak een vrouwelijk en mannelijk poppetje. De man rent weg met een hart, en de vrouw heeft een gat in de vorm van een hartje: ‘You stole my heart’.
o Maak een groot hart, met aantal flapjes die je open kan doen in. Onder de flapjes kan je foto’s en woorden plakken ‘Look into my heart…’.
o Als je vriend vaak games speelt: Maak het spel na en plak een foto van zijn gezicht op een poppetje uit de game.
o ‘Back in time’ plak er oude herinneringen of foto’s bij van leuke uitstapjes etc.
o Knip kleine vierkanten witte blaadjes en schrijf overal een letter op (I love you) stapel 3 rijen: I, love en you bovenop elkaar (als blokken).
o Maak 2 hartjes als puzzelstukjes.

Foto ideeën
o Maak foto’s van jou terwijl je bezig bent met het plakboek, zodat hij kan zien wat je wel niet allemaal gedaan hebt.
o Maak een puzzel van een foto of meerdere (ieder stukje andere foto).
o Foto vlechten: Twee dezelfde foto’s printen. Eén foto verticaal in repen knippen, de andere foto horizontaal in repen knippen.
o Foto ‘oud’ maken door het in sepia te printen of thee te dippen en de randen te verschroeien met een lucifer/aansteker.
o Polaroid foto. Plak een foto op wit fotopapier.
o Maak een pagina met vakantieherinneringen/foto’s. Plak tussen de foto’s plaatjes van palmbomen, een zon, etc.
o Plak een foto van je vriend op een poster met evt. een prijs eronder ‘Wanted, for stealin’ my heart’.
o De oudste foto van jullie op een pagina met de nieuwste foto van jullie ernaast. (Vooral leuk als jullie al heel wat jaren samen zijn). Zet er een leuke tekst bij.
o Gekke foto’s op elkaar stapelen (als blokken) ‘Stapelgek op jou!’.

Ideeën met woorden
o Redenen waarom je van hem houdt.
o Rapport maken waarbij je hem cijfers geeft voor uiterlijk, humor etc.
o Letters uit tijdschriften knippen en daar een leuke zin van maken.
o Tekstjes geschreven door familie of vrienden over je vriend.
o Verticaal van boven naar beneden een zin, en achter die letters ook zinnen.
o ‘Ik hou van je’ in verschillende talen: http://www.valentijn.be/ikhouvanjou.php?screenwidth=
o Ontmoetingsverhaal.
o Schrijf een tekst in de vorm van een hart.
o Uit een artikel de lieve/leuke woorden markeren, zodat die een leuke zin vormen terwijl het artikel erg saai is.
o Dromenpagina maken; wolken of sterren waarin je je dromen schrijft.
o Schrijf een sprookje waarin jullie natuurlijk de hoofdrollen spelen.
o Liefde, verliefdheid volgens het woordenboek.
o Jullie koosnaampjes (evt. met afbeeldingen).
o ABC met bijvoorbeeld eigenschappen van hem.
o Recept (+ foto) van iets dat jullie samen gebakken hebben.
o … ´hartje´ … geschreven in zand, sneeuw, strand, of met stoepkrijt.
o Een hartje tekenen met een tekstballon en daar bij zetten ‘Hier laat ik mijn hart spreken’ en daar een tekst bij verzinnen die écht recht uit je hart komt.
o Schrijf het woord ‘Samen’ op en schrijf daaronder alle dingen die je graag samen met hem doet.
o Maak een lijst met dingen waar je erg blij mee bent. Dat kunnen de kleinste dingen zijn: hij komt vaker naar jou toe, dan jij naar hem. Hij knuffelt je altijd zo lekker lang.
o Zijn naam in grote gekleurde letters uitknippen en eronder de betekenis onderzetten. Dus bijvoorbeeld SAM sexy aantrekkelijk mooi/mijne.
o Bedenk een horoscoop voor hem of jullie beiden. Je kunt er bijvoorbeeld een verrassing in aankondigen voor een bepaalde data/maand.
o ‘Hoe gek je ook bent, hoe raar je er soms wel niet uit ziet, wat voor gekke hobby’s je ook mag hebben … (verzin iets wat te maken heeft met jouw vriend), ik hou van jou en van niemand anders.’
o ‘I love you more than 1000 words WORDS words words WORDS can say’.
o Schrijf ‘I just can’t’ op een pagina, daaronder een stopbord plakken en daaronder de tekst ‘loving you’.
o Maak datgene wanneer je in een pistool/verrekijker kijkt: ‘Now I’ve got you in my sight’.
o ‘I’ smiley met hartjesogen ‘You’.
o Als jullie een tijdje uit elkaar zijn geweest, of elkaar gekwetst hebben. Schrijf er iets over op en plak er een hartje bij met een pleister erover heen.
o Plak op een pagina een envelop op met de bovenkant naar boven met zijn adres erop geschreven. Plak er een envelop onder, met de onderkant naar boven, waar je een mooie brief voor hem in stopt.
o Zinloze seksfeiten.
o Schrijf een hele bladzijde vol met ‘I love you more than… chocolat. I love you more than… music. En dan op het einde schrijf je ‘I love you more than ANYTHING’.
o Jullie blunders, met leuke bijpassende afbeeldingen erbij.
o Pagina met allemaal liefdeszinnen en groot in het midden: ‘Het komt er gewoon op neer dat ik van je hou’.

Ik geef het mijn vriend over een maand, dan zijn we 1 jaar samen. Ik ben ook heel zenuwachtig voor zijn reactie, want er zit heel veel tijd. Ben er sinds midden Januari mee bezig.

Oh wat geweldig! Maar ik ben bang dat dit meer een meidending is ofzo… Ik zou er denk ik blijer mee zijn om dit te krijgen dan hij. Wat denken jullie?

Zo zat ik er ook over te denken, maar als je het simpel houdt ( dus niet met stickers, en overal hartjes ), dan wordt het al veel persoonlijker, en het zijn eigenlijk gewoon allemaal herinneringen samen. Ik zal binnenkort wel even wat foto’s plaatsen!

Ja dat is zo, puur de herinneringen samen delen is wel heel leuk :slightly_smiling_face:.

Ik heb afgelopen zomer zon soort boek gegeven aan mijn vriend, toen hij 21 werd. Ik heb t inderdaad niet te meisjsesachtig gemaakt, dus ben bescheiden geweest met hartjes en dat soort dingen. Verder het hele boek volgeplakt met dingen van ons; entreekaartjes, vliegtickets, dat soort dingen. Hij was er heeeel erg blij mee!

Hier wat foto’s van mij. Het zijn er maar een paar, maar dan hebben jullie een beetje een idee. Ik hou de foto’s liever privé, daarom zijn die niet zichtbaar.

Ik heb een normaal foto album, waar jezelf de papieren in doet. Hij is al aardig dik ja!

Upje :upside_down_face:

Ik ben nog niet echt bezig maar ben wel al allerlei dingen aan het bewaren zoals bioscoopkaartjes e.d.

Ben benieuwd!

Ik ben er ook mee bezig. Maar ik schrijf er ook veel in, alleen m’n printer doet het niet dus ik kan geen foto’s uitprinten. Mijn vriend weet er helaas al van want ik kon me niet inhouden en hij bleef er maar naar vragen waar ik mee bezig was haha :’)

Als het kan moet je eens wat foto’s plaatsen! ^^

Soms heb ik het gevoel dat dit wat te kinderachtig is… Ik zou het graag willen doen, maar ik ben bang voor zijn reactie :confused:

Pff, ik ook. Maar ik ben nu al zover, ik ga niet meer stoppen. Ik zet z’n reactie hier wel neer, ik geef het over zo’n 2 weken!

Ik denk dat je het zo kinderachtig of zo volwassen kan maken als je zelf wil. Je moet ook kijken naar hoe je vriend is. Als ik sommige dingen die in het oude topic staan zou doen, zoals geboortekaartjes maken van onze toekomstige kinderen, dan zou mijn vriend dat echt een beetje eng/raar vinden denk ik terwijl iemand anders vriend dat misschien juist heel leuk vindt. Bij mij wordt het meer een plakboek zoals heel veel plakboeken zijn: vooral herinneringen van dingen die we samen hebben gedaan en foto’s.

Ben ik met je eens!

Haai dames! Ik gebruikte vroeger altijd scrapblog.com voor digitaal een plakboek te maken
Nu is die site uit de lucht gehaald. Heeft iemand van jullie een goed alternatief?
Cropmom ken ik al maar die heeft weinig keuze aan stickers enzo…

Lijkt me leuk om te maken, helaas heb ik geen vriend :cold_sweat:

Albelli.com? Dat zijn fotoalbums, maar als je kiest voor formaat L dan is het wel ongeveer A4. Het software programma is gratis en je kunt er heel veel mee vind ik zelf :slightly_smiling_face: De kwaliteit is ook goed.