Plaatsgericht 'strakker worden'

(Als er een topic is waar dit al in staat, excuses, ik kon niets vinden en wil het toch erg graag weten!)

Dilemma dilemma…
In de vakantie ben ik wat aangekomen, niets mis mee want ik was erg mager, maar met gevolg dat m’n billen en bovenbenen niet echt ‘strak’ meer zijn, wat ik eerst wel had. Daarbij heb ik wel iets grotere borsten gekregen, 80A (in verhouding gewoon goed, maar nog kleiner zou ik niet willen.) Ik zou het liefst oefeningen doen om m’n bovenbenen en billen wat strakker te maken, want nu zijn ze een beetje flubberig :stuck_out_tongue: maar ik ben bang dat ik dan niet alleen daar strakker wordt, maar over m’n hele lichaam afval. En dat wil ik dus niet! Ik ben eigenlijk tot een paar weken geleden erg onzeker geweest over borsten en heupen, nu ben ik er blij mee maar ik wil ze dus echt niet kleiner. Heeft oefeningen voor m’n billen en benen dus ook invloed op afvallen in het algemeen? Op internet lees ik overal wat anders, maar er komt wel steeds uit dat borsten vrij gevoelig zijn voor afvallen.

Misschien pilates?

haha ik heb hetzelfde probleem! dus upppp

Dit ga ik volgen! Zelfde probleem haha

Je kunt niet plaatselijk afvallen, dus ja. Je valt overal af (:

dit wil ik ook!
ik heb gewoon een platte buik en de rest van mijn bovenlichaam is ook gewoon slank, maar mijn kont en benen flubberen haha

aah dat wil ik ook, wil m’n benen & buik wat strakker maar wil ábsoluut niet in het geheel afvallen

onmogelijk, je kan niet vet verliezen op plekken die je zelf wil.
Je verbrandt vet over je hele lichaam. Het is niet zo dat als je veel beenspieroefeningen doet dat je dan vet rond je benen kwijtraakt. De spieren daar ontwikkelen alleen meer. Je moet dan dus meer bewegen en dan raak je overal (dus ook bij je borsten) vet kwijt en dus ook bij je bovenbenen en billen.

Dit indd, al moet ik zeggen dat mijn borsten niet zo gevoelig zijn voor afvallen helaas… Ik ben inmiddels al meer dan 15 kilo afgevallen en bij mijn borsten is er niks veranderd, helaas…

^hoe doe je dat? ;o

Over het algemeen kan je niet plaatselijk afvallen. Toen ik afviel was dat echt overal te zien, mijn gezicht, mijn borsten gingen naar C naar B, ik had nergens meer vet. Maar ik denk dat het ook per lichaam afhangt en je eet/leefgewoontes.

Ze heeft het over strakker worden, niet afvallen! Dat moet kunnen toch? Dan val je iets af, maar worden het vooral spieren? Als dat uberhaupt wel kan? :stuck_out_tongue:

Nee, dat kan niet. Als je spieren wilt krijgen, gaat het vet weg. OVERAL dus. Je kunt niet op 1 plek dat krijgen.

Tuurlijk kun je wel spieren trainen zonder af te vallen, gewoon hetzelfde (of evt. iets meer) blijven eten. Over het algemeen val je met eenvoudige spiertraining niet af hoor, alleen met heel intensief/duursporten.

het is onmogelijk om plaatselijk af te vallen, maar je kunt wel oefeningen doen per spiergroep, om ze wat strakker te laten ogen (beenspieren, buikspieren, bilspieren etc)
veel mensen halen dat vaak door elkaar
bovendien, als je oefeningen gaat doen om je spieren te versterken, het niet overmatig doet, en gewoon blijft eten etc, val je als het goed is niet af, ga je er alleen strakker, gezonder uit zien :wink: maar jaa, het klopt, borsten zijn vrij gevoelig. (ik ben 24,5 kg afgevallen, en ook bij mijn borsten zie je verschil, zijn echt maar de helft van wat ze waren, zo niet minder :’] maar ik zit er niet mee haha)

Als je been- en bil oefeningen doet, krijg je daar wel meer spieren, waardoor het strakker lijkt. Wat Ellabella ook al zegt ^

hehe ik meld me, en ik hoor het wel als er een manier is ‘:’)

tja, toen ik 10 kilo afviel(terwijl het alleen om mijn buik ging, ik wou dat ie wat ‘strakker’ was viel ik ook overal afschuwelijk af…armen erg mager, enz…en het allerergste, mijn cup C (bijna D) naar A/B…): ik baal zo verschrikkelijk, kan er serieus wel om janken…

en nu ik weer wat aangekomen ben, heb ik het gevoel dat alles op mijn buik zit…(wat ik dus absoluut NIET wou.) en dat mijn armen nog te magertjes zijn enz…tja, het is ook nooit goed he…

KON je maar plaatselijk afvallen, dan zou het allemaal veel makkelijker zijn he meiden…(’:

Ik las plaatsgericht wakker worden, maar upje!

Met spieroefeningen kom je al een heel eind! Gewoon spieroefeningen voor je benen en billen doen, en na een tijdje wordt het wel iets strakker. (maar natuurlijk verbrand je met di oefeningen wel iets, en het is zo, als je een grotere spiermassa hebt, verbrandt je meer) Maar je zegt echt dat het flubberig is, en als het dus echt vet is wat je weg wil dan is cardio de oplossing. Maar daarvan kan je zeker wl afvallen! Dus, als je gewoon spieroefeningen doet en veel geduld hebt, zal je wel wat strakker worden en je borsten blijven heuswel hetzlefde!