Plaatje van google -> boete

Hey,

Ik zat vandaag in de bus, en toen las ik in de krant dat er een of andere meneer/bedrijf is, die mensen opspoort die een plaatje van bv. google op hun blog plaatsen, en ze vervolgens een boete stuurt (copyright-schending ofzeu).

Nu dacht ik: het zal wel waar zijn, want het staat in de krant. Maar toch weet ik niet goed wat ik hiervan moet denken…dat zou toch raar zijn?

op sommige plaatjes zitten idd auteursrechten. en kan je boete voor krijgen

Dat zou wel raar zijn, als het vanuit google gebeurt, want die plaatjes zijn ook niet van google. :stuck_out_tongue:

Niet eens op alles?

vind het een beetje onzin,als niemand het mag gebruike waarom staat het dan op google?

nee. als jij een foto op internet zet of plaatje wat je heb gemaakt met photoshop ofzo zitten er geen auteursrechten op. en zijn ook hoop ‘‘plaatjesmakers’’ die het niet erg vinden

oke
het zal wel waar zijn het staat in de krant is eeecht niet een goede redenatie x]

ik doe nu eerste jaar journalistiek en ons wordt meteen geleerd dat het meestal wordt overdreven enzo

zoals
laatst stond er een stukje over dat twitter en youtube dom maakt
en dat er een onderzoek naar is geweest enzo
en het was echt wereldnieuws geworden enzo

maar onze leraar heeft even gegoogeld
en hij kwam er zo achter
dat er helemaal nooit een onderzoek is geweest en dat het maar een speculatie is en dat pas in januari een onderzoek wordt gehouden

oke soort van off topic maar wilde dat even duidelijk maken x]

maarja plaggiaat he

op alle plaatjes zitten auteursrechten. Als je plaatjes wil gebruiken voor je blog ofzo moet je stock-fotos gebruiken. Van flickr enz. dus kan wel kloppen van die boete, wij mogen ook nooit plaatjes van google gebruiken voor opdrachten op school.-.-

Haha oeps xD

Ik knipte altijd die namen van mensen rechtsonderin eraf om het als achtergrond te gebruiken :’)

Maar is het ook copyright schending als je het erop laat staan?

hhaha ja ik doe het stiekem ook hoor:$ werk ergens op de webredactie en heb soms geen zin om zelf wat te maken ofzo haha.

Maar je moet eigenlijk toestemming vragen…

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het alleen is om mensen bang te maken. Zodat ze het niet meer doen.

Ja, net zoals ze zeggen dat je geen muziek mag downloaden. Maar dat mag dus wel, in Nederland dan.

via i-tunes dan
dus betaald :wink:
lime wire is nog wel illegaal enzo

Ja en ook met huizen in het buitenland. Dan doen ze alsof ze achter veel huizen zijn gekomen maar dat is alleen zodat je bang wordt en het van jezelf meldt zodat je er in nederland belasting over kan betalen xD

:open_mouth:
O maar dat wist ik,
En pirate bay. :frowning_face:

nee het is wel echt zo, maar het komt niet heel vaak voor. Maar er worden wel vaker boetes uitgedeeld hoor. (ik krijg er een speciaal vak voor op school, dus vandaar dat ik dit weet)

ik vind ook dat mensen gewoon cds moeten kopen, en dan moeten downloaden via i-tunes
betaald dus

nee hoor
het is niet verboden om onbetaald muziek te downloaden
als je download en dan het weer terug op internet zet is het wel illegaal
en dat gaat met de meeste downloadprogrammas automatisch
dus limewire is inderdaad illegaal

Ohwja? Ik had een zembla uitzending er over gezien en die zeiden dat in nederland wel muziek mag downloaden maar niet uploaden, had te maken met kopie voor je zelf maken ofzow. Maar ik weet ook niet meer wie ik moet geloven hoor :stuck_out_tongue:
Iig, ik vind ook eigenlijk wel dat je muziek gewoon hoort te kopen :slightly_smiling_face: weet je hoeveel werk het is om goede muziek te maken :flushed:

maar nu ga ik heeel erg offtopic.

oh? mag je gewoon downloaden?
op lime wire?
dat vind ik echt heeeeeeeeeeeeeel raar

ik heb al 2 jaar niet gedownload
en daar ben ik trots op