Pinnen in Engeland

hee! ik ga binnenkort naar londen, maar ik weet niet hoe het zit met het geld en zo.
als je bijvoorbeeld een shirtje wilt kopen met je pinpas, wordt er dan wat extra afgeschreven? x

Als je in de winkel pint komen er extra kosten bij, maar vanuit een pinautomaat uit de muur niet, volgens mij. (Is bij mij iig niet als ik in Spanje of Servië uit de muur pin, en in de winkel komen er dan wel extra kosten op)

Ik was vorig jaar oktober in london, en bij mij werd het dan gewoon omgerekent in euro’s en dat bedrag dat omgerekent was pinde ik dan. Bij mij werd er niks extra’s afgeschreven…

Dat hangt van je bank af en wat voor soort rekening & pas je hebt :wink:

Ligt aan je bank. Ik heb rabobank, en ik had voor de zekerheid maar even gebeld toen ik naar londen ging. Er ging niks extra’s af, of je nou in de winkel pinde of geld opnam bij een ATM.
Neem gewoon even contact op met je bank, die weten het zeker.

was 2 weken geleden in London, je kunt niet pinnen in de winkel. je kan wel uit de muur pinnen bij een automaat, ik heb ING. ik had 40 pond gepint en dat kostte dus 47 euro

Je kan in de meeste winkels gewoon pinnen. Alleen niet in de abercrombie & fitch mocht je daar heen willen iig daar deed mijn pas het niet.

in de winkel wordt het gewoon omgerekend
en uit een pinautomaat/muur kwamen wel paar euro’s kosten bij per keer

raar, ik kon wel gewoon pinnen in de winkel, kwamen wel extra kosten bij

Als je pint komen er volgens mij wel kosten bij, maar niet veel. Als je geld uit de automaat haalt komen er sowieso kosten bij, want ik pinde 10 pond, en ik zag via een afschrift dat er 14 euro nog wat was afgeschreven!

bij de rabobank kost iedere keer pinnen 2euro. Dit wordt pas aan het eind van de maand bij elkaar opgeteld en dan afgeschreven.
ik zou aanraden om het uit de muur te halen, dan kost het maar 1x 2 euro (bij andere banken misschien anders?) en weet je ook zeker dat je in iedere winkel kan betalen.

bij metrostations geld pinnen! daar is het gratis(meestal dan) . je maakt het toch wel op. ik had elke twee dagen ongeveer 20pond opgemaakt geloof ik. alleen de laatste dag wat meer xd. als je bang bent dat je het geld niet opkrijgt kun je met je vriendinnen elke dag bijv. 30 pond pinnen. (aan het begin vd dag) en elke dag pint er iemand anders even wat geld. dan ben je ook niet zo veel kwijt als je beroofd word! haha

je kunt natuurlijk ook gewoon bij de bank ophalen van te voren… (in nl)