Pil vergeten, dokter zegt MAP

Goedemorgen,

Ik wil jullie iets voorleggen en ben benieuwd naar jullie mening en advies.
Ik zou vrijdag weer met de pil moeten beginnen na mijn stopweek. Totaal vergeten, zaterdag ook. Gisteravond half 9 pil ingenomen. Dus 2 vergeten. Gister 2x seks gehad. Ik heb vanochtend de dokter gebeld. Hij zegt: nu een vergeten pil innemen, vanavond verder gaan zoals normaal. MAP halen en 2 weken seks met extra condoom erbij.
Nou ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden. Het isniet zo dat ik arrogant ben en de dokter niet geloof. Maar hij is echt een flapdrol, bij alles, echt ALLES, moet hij ‘het grote boek’ bij pakken om vervolgens het antwoord daaruit voor te lezen. Ik ben niet extreem bang om zwanger te worden, mijn vriend en ik wonen al een tijdje samen en we hebben al vaker over kinderen gehad en dat we dat wel zouden willen.
Nu ben ik dus benieuwd wat jullie mening hierover is.

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

euhehuhuh ik ga niet beslissen of jij en je vriend een kind moeten krijgen nee dankje.
Als jij niet zwanger wil worden neem je een map
en als het je niet boeit doe je het toch niet? Ja ik snap de vraag niet helemaal als het je toch niet echt uitmaakt

Ik heb geen verstand van de pil. Met de MAP wel weer ervaringen mee. Maar ik snap ook je vraag niet helemaal? Maargoed wil je nu nog niet zwanger worden neem dan zo snel mogelijk de MAP. Wil je wel zwanger worden of boeit het je niet als je zwanger raakt dan neem je hem gewoon niet.

Waarom is je dokter in godsnaam een flapdrol als hij gewoon verteld wat volgens de theorie juist is?

En ja wat de andere reacties zeggen, dat moet je toch echt zelf beslissen

Ik vroeg gewoon om meningen. Daarmee bedoelde ik niet meningen verpakt in een bitchy verhaaltje. Maar bedankt voor de reacties.

Ik twijfel of ik het erop moet wagen of niet. En volgens mij is de MAP ook redelijk duur toch? Dat is geld wat ik gewoon ontzettend goed kan gebruiken. Maarja, van de andere kant, een kind is nog duurder.

Ja eh de map is wat, €12 ofzo. Indd niet echt te vergelijken met wat een kind krijgen kost :’)

Je huisarts heeft gewoon gelijk, daar valt geen mening over te geven. Of jij het erop wilt wagen of niet moet je toch echt zelf beslissen.

De dokter heeft gelijk …
Niet dat ik altijd vindt dat hij/zij gelijk heeft maar nu is het toch echt zo.
Heb toen ik voor het eerst de pil ging halen echt zo’n mega uitleg gehad van een half uur en die heb ik onthouden :stuck_out_tongue:
Als je de pil een keer vergeet, ben je tot je volgende ongesteldheid niet beschermt zeg maar, dus die twee weken kan wel kloppen.

Wauw. Lijkt mij verstandig om gewoon naar de dokter te luisteren.Volgens mij ben jij nog niet klaar voor een kind.

oh nou sorry hoor,
dan geef ik nu wel mijn mening: ga maar een MAP halen

Ik zou het er niet op wagen en de map nemen. Wel zo snel mogelijk anders heeft het nog geen nut. Volgens mij ben je de eerste 2 weken na je menstruatie het meest vruchtbaar. Ik weet niet hoe dat zit als je aan de pil bent, maar toch. Neem het risico niet.

Wtf. :’).

Er valt inderdaad niet echt een mening te geven over de theorie. Die klopt gewoon. Als jij en je vriend een kind willen, moet je dat zelf weten maar als je €12,- voor een MAP al te veel vindt, zal ik het niet aanraden. De betrouwbaarheid van de MAP neemt wel met de tijd af, dus ik zou hier dan wel haast achter zetten.

Hij heeft het in theorie juist. En wees blij dat hij dingen nazoekt, dan weet hij het tenminste zeker en jij ook.
Dus als ik jou was zal ik die MAP halen, een kind is duurder dan 12 euro.

Ik moest nog even bijkomen van de bitchy verhaaltjes-opmerking van TS dat ik me vertypte. :’)

haha sorry ik vond het zo komisch xD

Al vaak zat gezegd, maar je moet echt de MAP halen.

Als je naleest wat je zelf hebt gezegd: Dat je niet eens 12 euro te besteden hebt om een zwangerschap te voorkomen, ben je dus echt niet klaar voor een kind. Financieel gezien niet, maar zeker ook niet volwassen genoeg. Want elk verstandig nadenkende volwassene snapt dat een kind ongelofelijk veel geld kost.

Dus ik zou toch maar de MAP pakken en voortaan goed erop letten dat je de pil neemt, en luister naar je huisarts, die heeft hiervoor flink moeten studeren :wink:

Vooral niet naar je huisarts luisteren hoor. Misschien ben je wel zwanger van een drieling, leuk toch?:face_with_raised_eyebrow: