Pil, verdergaan, stress.

Ik heb de hele maand mijn pil geslikt, elke dag, elke ochtend. Ben er geen één vergeten. In deze maand ben ik wel verder geweest met mijn vriend, geen seks. In de laatste week van mijn pil strip kreeg ik veel commentaar van werk, stage etc. Dit levert mij de hele week als stress op. Ik zit nu op de tweede dag van mijn stopweek en zit nu telkens nog te stressen en de ongesteldheid komt maar niet. Ik ben nu bang dat ik zwanger ben, of kan dit nou absoluut niet? Want bij het verdergaan had als ik wat bij hem deed, ik wat aan. En als hij wat bij mij deed had hij wat aan. Ik heb volgens mij ook elke keer mijn handen met zeep gewassen toen ik hem heb afgetrokken.

Eigenlijk hoort dit in het ‘ben ik zwangertopic’, maar ik antwoord wel even.
Het is altijd mogelijk om zwanger te raken, ook al slik je de pil. De pil is voor iets van 99.99% betrouwbaar, niet helemaal dus. Maar de kans is klein. Met het ‘verdergaan’ uit je verhaal, merk ik volgens mij op dat hij niet in je is geweest (toch?), dus dan is het best wel onmogelijk dat je zwanger bent. Je ongesteldheid kan ook gewoon op zich laten wachten door al die stress van je. Heb nog even geduld en relax!

Ben niet zo goed in relaxen, ben gewoon te bang.

Nee je bent niet zwanger. Zeker niet als je geen seks hebt gehad.
En stress kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitblijft.
Nog niet stressen en rustig afwachten. Komt vanzelf wel weer :slightly_smiling_face:

Rustig, als hij niet in je komt kun je niet of bijna niet zwanger raken.
En trouwens, ik ben altijd pas 3 dagen nadat ik met de pil ben gestopt ongesteld!

Aan de pil zijn en denken dat je zonder seks zwanger kan worden, jezus zeg.

Je hebt geen seks gehad en je slikt de pil. Hoe groot is de kans dat je zwanger bent?

Ik word inderdaad ook pas een paar dagen na stoppen ongesteld.

Ik denk dat je strest om niks.

Lol als je niet eens weet dat je niet zwanger kan worden zonder seks… ben je er dan wel klaar voor? Laat je beter voorlichten, dan wist je dit antwoord zelf al lang!

Mijn laatste pil neem ik altijd op woensdag. En op zondag wordt ik pas ongesteld. Dus het duurt altijd eventjes. En vergeet niet dat je lichaam reageert op de stress die je voelt. Dus het kan daardoor ook even uit balans zijn.
De kans dat je zwanger bent is ontzettend klein. Wacht nog even :relieved:

je wordt niet gelijk zwanger hoor… gewoon afwachten wat de andere meiden hierboven ook zeggen. als je stress hebt en er juist druk om gaat maken, word je helemaal niet ongesteld.

Wacht, je hebt iets gedaan bij je vriend terwijl je gewoon aangekleed was, je zit aan de pil, en je denkt dat je zwanger bent?
-_______________________-

Dus ik kan er wel vanuit gaan dat het komt door de stress van werk, stage en school die ik in de laatste week voor mijn stopweek heb gekregen?

Als je over je standaard aantal dagen voor je ongesteld wordt heen zit, dan ja.

Als je geen sex heb gehad kun je haast niet zwanger zijn. Je menstruatie komt niet omdat je juist stresst

Ik heb nu telkens een raar gevoel in mijn maag zegmaag, net onder mijn ribben. Komt dit dan van de stress?

Ja en als je misselijk bent ook.
Welke week ben je je pil vergeten?
En als zijn penis niet bij jou binnen is geweest? Ben je niet zwanger hoor.

Ik ben de pil niet vergeten, maar het was mijn tweede maand dat ik pil nam dus ik twijfelde telkens of hij dan wel al 100% goed is. In mijn eerste maand had ik namelijk telkens de hele maand kleine bloedingen, dus toen vroeg ik me ook al af of hij goed werkte…

Als je zo ontzettend panisch bent, dan is het misschien beter om geen seks te hebben. Dit is toch niks waard zo?!
Nu is het al te laat natuurlijk, dus het enige wat je nu kunt doen is gewoon wachten tot je ongesteld wordt. Het duurt altijd een paar dagen na de laatste pil tot je ongesteld wordt. Zwanger ben je natuurlijk niet.