pil te laat?

Heey.

Ik ben sinds eergisteren weer aan de pil. Toen had ik me pil 1 uur 's avonds (laat ja :$) ingenomen… want ben eigenlijk eerder begonnen dus zat nog te twijfelen normaal doe ik 11 uur s avonds :slightly_smiling_face:. Nu ben ik gisteren me pil vergeten en heb ik die dus vanochten ingenomen om ongeveer half 11. Werkt hij dan nog wel goed?

xxx bedankt

Als het goed is wel, want je moet de pil binnen 24 uur na de vorige innemen. Als je hem na 13.00 uur 's middags had ingenomen was het pas onveilig geweest.

Serieus, heb je de bijsluiter wel gelezen? Dit soort dingen staan er letterlijk in. Misschien even doen? :’)

Vrijdag ben je dus weer begonnen met de pil en nam je hem om 1 uur 's nachts (dus in de nacht van vrijdag op zaterdag). Zaterdagavond om 1 uur is het 24 uur later en zou je de pil weer moeten nemen. Je mag een pil maximaal 12 uur te laat nemen, dus als je hem voor zondagochtend (vanmorgen) half 11 hebt genomen, dan is het okee.

Dit staat trouwens allemaal uitgelegd in de bijsluiter. En er is een algemeen piltopic.