Pil/slapen

Hallo,

Misschien zet ik dit wel bij het verkeerde onderwerp, maar het is best belangrijk.
Ik ga vrijdagavond voor het eerst bij mijn vriendje slapen naar 2,5 maand verkering. Ik ben 16 en hij is 19. Ik slik net pas de pil en ik slik morgenavond mijn laatste pil, dus dat is donderdagavond. Alleen zo wordt ik ongesteld bij hem?? Hoeveel dagen naar je laatste pil wordt je ongesteld? en anders heeft iemand tips. Ik zou het echt vreselijk vinden als ik bij hem ongesteld wordt. help
xx liefs

Verschilt per persoon. Bij mij is het altijd na 2 dagen!
Je kunt altijd voor de zekerheid de pil doorslikken?

Slik gewoon de pil door? je kunt de pil altijd doorslikken dan heb je nooit meer dat gezeur van ongesteld zijn…

Er is een kans dat je ongesteld wordt, zoals hierboven wordt gezegd. Slik hem door!

Ik na 4 dagen maar ik ben altijd overtijd dus 4/6 dagen

Lekker gezond om het altijd door te slikken :’) @jarofhearts
Misschien kan je het nu een keer doen maar daarna wel weer gewoon met de stopweek?

^Je kan de pil gewoon doorslikken hoor. :’)

Bij mij duurt het meestal 4/5 dagen.

^Ja maar het lijkt me niet gezond om het altijd door te slikken zodat je nooit meer ongesteld bent.

meestal na 2 dagen bij mij.

Inderdaad.

Idd, die stopweek is een nep-ongesteldheid. Er is niks wat zich genesteld heeft, hooguit dat je baarmoederwand een beetje extra weefsel aanmaakt (waar een eitje zich aan kan nestelen). Vandaar dat je ongesteldheid ook minder wordt als je aan de pil gaat. Ik denk dat ik op een gegeven moment een jaar doorgeslikt heb en heb nooit problemen gehad, en ik heb dit ook overlegd met mijn huisarts.
Ik zit sinds een half jaar aan de Implanon en word niet meer ongesteld en ook dát is niet gevaarlijk of ongezond :slightly_smiling_face:

ga eens op internet zoeken voordat je je mening uit op deze manier,
Er zijn ziljoenen onderzoeken geweest dat de pil doorslikken geen gevaar oplevert op welke manier dan ook.
wat denk je dat er gebeurt? dat je een bloedophoping in je vagina krijgt? je onvruchtbaar raakt?
guess what, de pil slikken zijn hormonen die andere(natuurlijke hormonen stoppen) je eitjes rijpen niet meer. dat bloed wat zich vormt wordt weer door het lichaam zelf afgebroken als het er niet uitkan via de vagina(hoe denk je dat blauwe plekken verdwijnen??!!)
besides, ik slik de pil al ruim 5 jaar door en er is niks mis met mij.
mijn moeder moest de pil doorslikken vanaf haar 14e want die kreeg elke maand een migraine aanval, en heeft op haar 28e mij gewoon gekregen. plus mijn huisarts en zijn coassistent konden geen enkele reden bedenken waarom het ongezond zou zijn. ook uit alle onderzoeken blijkt het.
typ maar in op google. stond laatst nog in de telegraaf

Als ik mijn laatste op donderdagavond zou nemen, word ik op maandagmiddag ongesteld. Maar het verschilt dus per persoon.

Wat betreft de discussie hier. Strips doorslikken is geen ramp nee. Jaren doorslikken is minder goed, omdat het de kans op baarmoederhalskanker wel vergroot. Maar mijn ma slikt hem ook al 10 jaar door en die is onlangs nog ‘gekeurd’, niks aan het handje.

TS: er zit een verschil tussen de woorden naar en na, plzzzz

Voordat je zo steamy reageert, moet je zelf misschien ook even beter lezen. het LIJKT me niet gezond. Mijn mening ok? hierboven wordt ook al aangegeven dat het de kans op baarmoederhalskanker vergroot niet dat dat altijd gebeurd maar er is wel een KANS.

Als ik te lang doorslik is het niet goed voor me :’) dan word ik moody en krijg ik buikpijn en duurt het maanden voordat mn menstruatie weer normaal is ipv vieze zwarte zooo

Ik werd altijd pas na 5 dagen ongesteld na me laatste pil.
Trouwens ik denk dat dit in het algemene pil topic mag.

Doorslikken kan in principe geen kwaad. Alleen wat fossil zegt dan, maar dan hebben we het echt over jaren.

Ik pas na 3 dagen. Anders doorslikken! Mijn dokter zei dat het echt geen probleem was.

Ik zou m gewoon doorslikken!

Ik slik m altijd door, op advies van mijn huisarts :slightly_smiling_face:

Als je pas net begonnen bent met de pil, weet je niet hoe je lichaam reageert als je de pil doorslikt, je lichaam moet aan de pil wennen. Overigens kan het wel. Maar je hebt ook kans dat het niet werkt en je gigantisch ongesteld wordt. Kan allemaal.
Dit soort vragen horen eigenlijk bij je huisarts en niet op een forum.

waar heb je die wijsheid vandaan? dat het de kans vergroot op baarmoederhalskanker. Ik ben heel benieuwd om dat wetenschappelijke onderzoek te lezen namelijk.
dus als je even n linkje hebt?
anyway, je beschuldigd mij nu van niet juist lezen, maar ik typ toch echt letterlijk ‘voor je je mening op deze manier uit?’ dus dan heb ik het toch over jouw mening? zoals jij zegt? wat doe ik dan fout?:stuck_out_tongue:

alsof hier geen medici zitten die daar verstand van hebben? maar goed, dat heet een doorbraak bloeding en daar kun je inderdaad last van krijgen, echter is dit vaak een zeer beperkte hoeveelheid bloed en is de bloeding binnen 2 a 3 dagen gestopt.