Pil & Plekken

Hi,
Ik heb 2 vragen :

1. Ik wil morgen zonder dat m’n ouders het weten de pil gaan halen bij de huisarts. Ik heb het al eerder gevraagd aan m’n moeder en ze vond het nergens voor nodig. Terwijl ze weet dat ik echt heel erg ongesteld ben, zo erg dat ik de eerste dag niet normaal kan lopen. Ook vraag ik me af of je door de pil stopt met groeien… Ik ben 1.70 en best dun (50 kg) dus ik zou ook niet langer willen worden.
    Heeft 1 van jullie zonder dat je ouders het weten de pil gehaald bij de huisarts? En zo ja, hoe heb je dat gedaan?

2. Mn buik en rug zijn veel donkerder dan derest van m’n lichaam, weet iemand hoe ik de huid daar lichter kan maken?

xx

Iemand?:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

1. De huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus je ouders zullen er via hem in ieder geval niet achterkomen. Je kan de pil ophalen bij de apotheek en zo hoeven ze er dus verder niets van de weten. Het is niet verstandig om het achter de rug van je ouders om te doen, maar het is wel mogelijk. Praat er liever over met ze.

2. Is dat altijd al zo of komt het doordat je gebruind bent in de zon? Anders stel ik voor de rest van je lichaam bij te laten bruinen en niet meer met je buik/rug in de zon gaan liggen. Anders zou ik niet weten hoe je je huidskleur kunt veranderen…

je stopt niet met groeien denk ik? Google anders even? Staat heel veel info over op internet:)

En nee, je stopt niet met groeien als je aan de pil gaat voor zover ik weet.

1. Ik raad persoonlijk altijd af de pil te halen als je ouders tegen zijn, dus misschien kan je proberen ze over te halen. (Omdat ik tegen stiekem-doen ben).
    De pil heeft geen effect op het groeien. Maar meestal als je ongesteld bent groei je nog een halfjaar of een jaar een kleine 1-2 cm (dat is het gemiddelde) en dan is het voorbij.

Hoelang ben je al ongesteld?

1. Je kan beter gewoon de rest bij laten zonnen dmv t shirt aandoen als je de volgende keer gaat zonnen.

Ik heb de pil zonder dat mijn ouders het weten, maar ik ben 17 en ik heb een vriend. Mijn moeder wil niet dat ik aan de pil ga en heeft eigenlijk daar geen logische reden voor. En ik vind dat het wel zo veilig is als ik ook aan de pil ben… en hoe oud ben je want als je 16 bent mag je hem pas halen zonder toestemming van je ouders.

Maar het probleem is, m’n ouders willen het niet, en zeggen niet waarom. Ik vind dat eigelijk best gemeen omdat ze weten hoeveel pijn en klachten ik heb als ik ongesteld ben. Ik gebruikte eerst aleve feminax, maar dat hielp de laatste keer ook nietmeer…

En ik ben october dit jaar 2 jaar ongesteld.

@JanJaapKees ik ben dus 15…

Hmm dan moet je toch echt nog even wachten, misschien kan je wel aan de dokter vragen of hij nog iets anders heeft tegen de pijn Succes!

1. Heb zelf de pil gehaald zonder toestemming van mijn ouders. Mijn moeder zag later het pakje staan… Hoefde zelf niks meer te zeggen. Volgens mij heeft de pil geen effect op het groeien.

2. Uhh geen idee. :stuck_out_tongue: Misschien de rest van je lichaam bij zonnen?

je dokter heeft geheimhoudingsplicht maar ik weet niet of jouw pil nog in je paket zit? anders kan het zijn dat ze een deel vergoeden en dat je later nog een rekening krijgt dat scheelt nog wellis soms moet je hem meteen betalen en kan je hem terug vragen en soms hoef je niets te betalen maar misschien krijg je dan aan het eind van het jaar een afrekening en dan staat er op dat je de pil heb gehaald…dus ik zou er gewoon goed met je ouders over praten! en uitleggen waarom je de pil wilt…

Hoe bedoel je in mn pakket ?

Omdat de pil meestal onder je verzekering valt. Echter heb ik zelf een pil die NIET in mijn verzekeringspakket valt, en ik krijg dus elke maand een rekening thuisgestuurd van de verzekering met daarop hoeveel we moeten bijbetalen voor mijn pil. Als de pil die je krijgt niet in je pakket zit, krijg jij deze rekening ook thuis en zien je ouders het alsnog.

Ja dat is waar, maar ookal zien ze hem dan, ik heb hem dan al geslikt. En ik snap niet dat je 16 moet zijn om de pil zonder toestemming te halen want wat nou als je voor je 16de al sexueel actief bent en de pil dus niet mag halen? (niet in mijn geval)

Volgens mij hoef je geen 16 te zijn om de pil te gaan halen? ik was 14, mijn ouders wisten het wel, maar ik ging alleen naar de dokter en de dokter heeft niks aan mn ouders gevraagd.

Bij mij in de apotheek komen een aantal meisjes waarvan de ouders niet mogen weten dat zij de pil slikken. De rekening wordt dan niet naar de verzekeraar gestuurd(want anders komen de ouders erachter) en wij maken een aantekening in de gegevens dat de ouders het echt absoluut niet mogen weten. Je moet de pil dan alleen wel zelf betalen…

Maar de pil moet wel betaald worden, want je krijgt eerst 1 pakje met 3 strips mee als het goed is, en als dat bevalt moet je bijbestellen en dat kan denk ik niet zonder ouders. Praat erover met ze, en anders zul je toch echt moeten wachten.

Bedenk je ook dat het hier gaat om een medicijn en er veel bijwerkingen aan zitten. De pil geeft ook een vergrote kans op elke ziekte en aandoening die je je maar kan bedenken.
Ook vind ik de pil best duur, ik ben deze week weer 32 euro kwijt aan een doosje, verdorie.

:’)