Pil op verschillende tijdstippen

Heee meiden!

Ik slik nu een jaar de pil…
Ik slik hem s’ochtends als ik wakker wordt.
Meestal is het door de week tussen half 7 en half 8
maar in het weekend is het wel eens 11 of 12 uur dat ik hem slik.

Kan dit kwaad? :anguished:?

Moet je even in je bijsluiter kijken. Bij mijn pil moet ik hem binnen 12 uur innemen, dan kan het dus geen kwaad. Misschien is dat bij jouw pil anders.
Even 2 tips:

1. Lees ALTIJD eerst de bijsluiter voordat je een vraag stelt die in je bijsluiter staat.
  2. Er is een algemeen de-pil-topic, kun je terecht met al je vragen om onnodige topics zoals deze te voorkomen.

Het is het beste om hem zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip te nemen. Zelf neem ik hem altijd na het avondeten, omdat dat daar qua tijd het minste verschil in zit. voor mij dan

ik slik hem voor ik ga slapen maar mijn huisarts zegt dat de tijd dat je hem ineemt ongeveer 3 uur mag verschillen zonder dat je uit je ritme raakt zeg maar dus ik denk dat het geen kwaad kan

Nee maakt niet uit. Zolang je de pil van die dag maar slikt…en natuurlijk binnen die 12 uur :wink: Al maakt dat bij sommige pillen ook niet uit…ach weet je, kijk even in je bijsluiter! Elke pil is anders xD

Precies, ik kan gewoon maandag op donderdag slikken etc. Ik kijk ook nooit naar de dag die erop staat :wink:

Ik neem m altijd rond 10/11 uur in, voor t slapen. Tenzij ik uit ga dan neem ik hem al eerder in, want anders dan scheelt t iets van 5 uur.

@Kelly Huh? :stuck_out_tongue: Dat ken ik niet? Ik heb gewoon een eenfase pil met dagen…maar in mijn bijsluiter staat dat het in een bepaalde week bijv. niet uitmaakt als je een pil vergeet…ookal is 't 12 uur later…zolang je 'em maar in neemt. Ik heb mijn pil weleens om 6 uur 's ochtends genomen ipv 10/11/12 uur 's avonds. :wink: De werking verminderd niet met uur xD

Wat ken je niet? :3
Maar er stond bij de mijne dat de werking kan verminderen en je dus tussentijdse bloedingen kan krijgen als er meer dan 6 uur tussenzit. En aangezien ik die al krijg bij 4/5 uur houd ik het echt op 3 uur max.

Oooh, ik denk dat ik je snap?
Jij denkt dat ik maandag wel, dinsdag niet, woensdag niet, donderdag wel kan slikken? Maar ik bedoele dat ik gewoon een pil van donderdag op maandag kan slikken en 1tje van zaterdag op dinsdag enzo? :3

@BratPack Dat er bij jouw geen dagen op staan :stuck_out_tongue: Van zo’n pil had k volgens mij niet gehoord. Maar volgens mij kan k dat ook gewoon…omdat een eenfase pil dezelfde hormonen bevat per dag. in tegenstelling tot een driefase pil, alleen op mn strip staan wel de dagen erbij…anders raak je in de war xD
Maar ik heb dat niet op mijn bijsluiter staan volgens mij, en anders heb ik er geen last :stuck_out_tongue:

Het maakt ook niet uit of je die van dinsdag op donderdag slikt ofzo, dat is toch puur voor jezelf om te zien of je die dag al je pil geslikt hebt. Ik zou niet de ene dag je pil 's ochtends slikken en de andere dag 's avonds, dan heb je meer kans op doorbraakbloedingen.

Dat is niet bij alle pillen het geval. Bij sommige soorten verschillen de bestandsdelen van een pilletje per week.

uhm okay. ik heb al mega veel soorten pillen gehad en dat is nooit het geval geweest bij mij! maar dat zal wel dan.

Er staan wel dagen op. Maar je hoeft ze niet persee op die dagen te slikken :3

thanx people!

& Over de dagen op de pilstrip ik vind het heel handig!
Zo zie ik tenminste snel als ik er 1 vergeet!

Valt te zien welk soort pil je hebt. Bij de combinatiepil is dat niet erg, bij de minipil wel denk ik.

Ik neem m ook 's ochtends, te ene keer om half 7, de andere keer om 10 uur, dat maakt niet uit bij de mijne.

nou euhh ik slik al vanaf mijn vijftiende de pil X’D en uit mijn ervaring… doe ik het altijd op verschillende tijden XD soms doe ik het 's morgens en dan de andere dag bijv heel laat in de nacht X’D…
en soms ben ik 1/2 dagen in een week vergeten XD maarja ben nog niet zwanger?? best wel raar maar zooooooooo veeel geluk =o

@Littlesora Je kan beter niet de ene keer 's ochtends en de andere keer 's avonds doen…

@chatoyant?

why not?
2half jaar lang doe ik het X’D en er is niks gebeurt?

En er dan ook nog trots op zijn?! Wat je doet is gewoon heel erg dom, en dat je niet zwanger bent geworden nog is geluk ja, maar dat wil niet zeggen dat het slim is wat je doet. Je hebt gewoon wel kans om zwanger te worden met deze vreemde manier van slikken, dus denk gewoon na en slik de pil op een vaster tijdstrip,