Pil niet meer betrouwbaar na MAP?

Hey dames,

een latertje… want ik lig er wakker van.
Tijdens de eerste week dat ik begon aan de pil is er bij mijn vriend en mij de condoom afgegleden.
De dag erop meteen een Morning After Pil gehaald (Norlevo.) Die heb ik op woensdag genomen.
Op zaterdag (en daarna) seks gehad zonder condoom. Zaterdag was de 9e pil van die strip.

Nou hoor, zie en lees ik overal verschillende verhalen over het effect van de MAP (Norlevo) op de gewone anticonceptiepil en ben ik bang dat deze niet heeft gewerkt toen het nodig was.

Kan iemand mij hierbij raad geven?

xxxx

Heb je de bijsluiter van de MAP nog? Misschien staat daar iets in. Of in de bijsluiter van je pil. Ik kan je verder niet helpen. Succes!

Er staat het volgende:

"Na het gebruik van Norlevo moet u een voorbehoedsmiddel gebruiken. (condoom, spermadodend middel of een pessarium.) Als u na het gebruik van Norlevo nogmaals onbeschermde geslachtsgemeenschap heeft gehad, beschermt Norlevo niet. Als u gebruik maakt van een gewone anticonceptiemethode zoals de orale anticonceptiepil, dan dient u deze zoals gebruikelijk te blijven voortzetten.

Als u orale anticonceptie gebruikt (‘de pil’) moet u na inname van Norlevo gewoon doorgaan met de pil. Als u geen bloedverlies heeft in de volgende pilvrije periode, dan moet u een zwangerschapstest uitvoeren."

Ik kan er dus niet uit opmaken of mijn pil nog veilig is geweest zaterdag en zondag.

Oftewel 3 dagen na de morning after pil seks gehad zonder condoom.

(wel die drie dagen netjes anticonceptie doorgeslikt.)

Ik denk dat je gewoon moet doorslikken, zoals de bijsluiter zegt, en dan kijken of je ongesteld wordt, want op een andere manier kan je er ook niet echt achter komen denk ik. :wink:

Trouwens, dit kan ook in het piltopic.

Hmmm oké bedankt, zoiets dacht ik ook.
Tot ik natuurlijk heel internet ging afsporen en begon te piekeren :frowning_face:
zal morgen de dokter wel even bellen voor de zekerheid.

Meanwhile… als iemand het antwoord al weet, let me know. :flushed:

Over het pil topic… ik kon er niets over dit probleem in terug vinden, vandaar!

Ohja, morgen bel ik sowieso de HA.

Ik laat jullie dan het antwoord weten, mochten er lotgenoten zijn.

Je moet de pil gewoon blijven slikken tot je stopweek paar dagen later word je wel ongesteld. Heb in stopweek map gehad en werd gewoon einde van stopweek gelukkig ongesteld, je zegt dat je pil correct hebt genomen dan ben je veilig.

Jaa 21.3 :

je hebt gelijk! Zojuist hetzelfde antwoord via apotheek gekregen. Dank!
Pil neem ik elke dag op hetzelfde tijdstip in en zaterdag was de 9e pil.
Geen pillen vergeten, dus moet goed komen.

Oftewel, vraag beantwoord.

Slotje dus