Pil gebruik: rare menstruatie

hoi
sinds drie weken geleden ben ik begonnen met het slikken van de pil. Dit wilde ik doen zodat ik op vakanties nooit meer ongesteld hoef te zijn enzo. alleen toen ik begon met slikken werd ik allereerst een beetje erger ongesteld dan anders maar daar zat ik niet zozeer mee… mijn probleem is dat ik toen ik begon 1,5 week lang menstrueerde terwijl ik anders maar 6 dagen ongesteld ben… ik vind dit zo raar :S niet dat mijn ongesteldheid op die extra dagen ernstig was maar het is gewoon heel vervelend.
nu 3 weken later moet ik vandaag nog 1 pil slikken en dan heb ik vanaf morgen een stopweek. Ik ben alleen nu álweer ongesteld aan het zijn :S terwijl ik dus nog gewoon de pil slik… ik snap er echt niets van…
heeft iemand dit ook gehad? wat kan ik doen?
x

volgens moeten je hormonen nog aan de pil wennen. het gaan niet zo 1,2,3 . blijf het gwn normaal gebruiken en geef je lichaam de tijd om zich eraan te passen

(ik heb zelf geen ervaringen met pil, maar dit lijkt me 't best)

Je moet nog wennen denk ik ja, maar als het zo doorgaat gewoon even terug naar de dokter. Mss heb je een zwaardere pil nodig ofzo.

ik ben een complete maand ongesteld geweest de eerste maand haha. Maar daarna ging het wel goed. Je lichaam moet even wennen aan de hormonen inderdaad.

ik haat ongesteld zijn :drama::frowning_face:
daarom wou ik ook aan de pil maarja :stuck_out_tongue: nou dan hoop ik dat het de volgende maand goed is…
nog meer mensen met het zelfde probleem ervaring iets?

up

Ik heb dus precies hetzelfde!
Ik ben 21 dagen gelden, de eerste dag van mijn menstruatie, begonnen met de pil. En ben nu nog steeds ongesteld!
En morgen begint dus mijn stopweek, en moet ik weer ongesteld worden.
Klopt dit wel?

de eerste 3 maanden dat je aan de pil bent moet je lichaam
nog erg wennen, er is dan kans op onregelmatige ongesteldheid,
of spotting (ook wel doorbraak bloedingen genoemd)

iets van die strekking staat in de bijsluiter, het heeft dan ook geen
zin om eerder dan na 3 strips van pil te wisselen, pas als de
problemen aanhouden kun je in overleg met een arts overstappen
op een eventueel zwaardere pil.

als je de pil netjes slikt beschermt hij wel, ondanks de bloedingen.

en nee ik ben niet heel erg wijs, ik lees gewoon de bijsluiter

Oh, mijn, god. Serieus? Wat een hel lijkt me dat.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad :slightly_smiling_face:

Maar je lichaam moet gewoon wennen, zoals anderen zeggen.
En geen zorgen maken…!