Ik heb dus ongeveer een half jaar last van heftig veel puistjes. Vooral als ik ongesteld moet worden, krijg ik zeer veel puistjes. Omdat ik hier heel erg onzeker over was en op een prima leeftijd ben om aan de pil te beginnen, ben ik naar de huisarts gegaan voor de pil. Daar heb ik de microgynon gekregen. Ik had zelf al wat onderzoek gedaan, waardoor ik wist dat deze pil mijn puistjes niet zou gaan helpen, maar ben toch begonnen met de pil te slikken. Mijn huid lijkt wel ontploft. Eerst had ik gewoon wat kleine puistjes en dan als ik ongesteld was misschien één grotere, maar nu zit mijn hele voorhoofd vol met grote puisten en ik heb me nog nooit zó depressief, lelijk en ongelukkig gevoeld (wat waarschijnlijk ook bijwerkingen zijn van deze pil). Ik ben nu precies 1 week bezig en mijn huid is al zo erg verslechterd, dat ik er gewoon mee wil stoppen. Ik wil graag overstappen op de Yasmin pil, maar mijn doktor deed er al moeilijk over dat ik wilde beginnen met de pil, dus ik durf niet zo goed deze pil aan te vragen aangezien deze ‘heftiger’ is qua hormonen.
Ik wil daarom graag weten wat jullie ervaringen zijn met puistjes en de pil en of het inderdaad zo is dat de microgynon slecht is voor je huid en of de yasmin veilig is qua gebruik etc.
xx