Pil doorslikken

Ik heb laatst na mijn strip opgemaakt te hebben de pil een week doorgeslikt omdat ik op vakantie ging. Nu zijn morgen de 7 dagen om, moet ik gewoon een nieuwe strip pakken en opmaken of moet ik na morgen de stopweek houden? Zodat ik veilig blijf.

Kan allebei, je kunt nu een stopweek houden en dan beginnen aan een nieuwe strip, maar als je geen zin hebt in ongesteld worden dan kun je ook gewoon doorgaan en de aangebroken strip afmaken. Als je maar niet langer dan 7 dagen stopt dan ben je veilig.

Wat Moriarty zegt. Ik slik meestal de hele strip door om dan niet met een halve strip te zitten. Het belangrijkste is dat je stopweek inderdaad niet langer dan 7 dagen is.

Belangrijkste is om je stopweek niet langer dan 7 dagen te laten en om te zorgen dat je minstens 21 dagen hebt geslikt voor je weer een nieuwe stopweek inlast. Doorslikken kan zolang als je zelf wilt, alleen belangrijk om te stoppen als je een doorbraakbloeding krijgt (anders loop je risico op spotting als in constant een beetje blijven bloeden).