Hi,
Ik heb de pil doorgeslikt. Nu, 5 dagen erna, heb ik toch (best veel) afscheiding en een beetje bloed. Is dit erg? Moet ik de pil nu door blijven slikken of toch even ermee stoppen voor een week? Volgens mij zijn beide opties mogelijk, maar ik weet niet wat het verschil is/het handigste.
Als je doorslikt, moet je eigenlijk niet nog een bloeding krijgen. Tenzij je toch een pil vergeten bent?
Als je nu stopt krijg je gegarandeerd een bloeding. Doorslikken kan ook prima. Het bloeden kan dan nog wel stoppen, maar als je pech hebt blijft het een beetje. Dat is gewoon vervelend. Maar, je kunt het altijd proberen. Stopt het niet, dan kun je alsnog een stopweek inplannen.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik de pil pas een aantal maanden gebruik?
Misschien. Ik dacht dat het 3 maanden duurt voordat je pas iets kunt zeggen over de pil. Als je denk dat je doorbraakbloedingen hebt, moet je misschien een iets andere pil hebben. In het begin is het vaak even zoeken wat het beste bij je past. Als je rookt, kun je het beste stoppen. Dat kan namelijk ook doorbraak bloedingen geven.
Als het echt wel wat meer bloed is, dan zou ik denk ik wel stoppen en een stopweek doen. Dan binnen 7 dagen weer beginnen en kijken hoe het gaat.
Een soa kan niet?
Een soa is niet mogelijk nee en ik rook ook niet. Ben gewoon prima gezond eigenlijk : )
Denk dat ik de pil voor nu doorslik, het even aankijk en mocht het nou nog eens gebeuren, dat ik dan even contact opneem met de huisarts en vraag of een andere pil beter bij mij past.
(aangezien het bloeden echt minimaal is)