Pil: Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol van fabrikant Sandoz

Haaai
Ik weet dat dit eigenlijk in het ‘de pil’ topic hoort, maar als ik op de reacties daar moet wachten gaat het wel erg lang duren…

Mijn vraag gaat wel specifiek over deze pil van de fabrikant Sandoz. Ik heb hiervoor dezelfde pil gehad van een andere fabrikant en daar geen problemen mee gehad. Het is trouwens de goedkope/’‘neppe’’ variant van de Diane35.
Het is deze verpakking (en de strip zelf is roze):

http://i55.tinypic.com/140kwsy.png

Ik gebruik deze pil nu 2 weken, maar ik merk nu al dat mn huid erop achteruit gaat… Ineens veel puisten enzo… Ook brand/prikt mn huid nu super erg als ik er wat teatree of dagcreme op doe. Ik heb nu dus een grote rode pijnlijke plek op mn voorhoofd omdat ik heel even teatree en vrij wel meteen daarna dagcreme heb op gehad om het eventueel te kalmeren, daarna heb ik het snel afgespoeld met water. Mn huid is echt nog nooit zo gevoelig (en lelijk xD) geweest.

Ik heb op internet gezocht, en ook daar stond regelmatig dat mensen meer last kregen van puisten, en zelfs van haaruitval en vet haar. Maar deze reacties zijn al vrij oud, uit 2007.

Dus is er iemand die deze pil ook heeft (of heeft gehad) en er ook problemen mee heeft (gehad)?

Ik weet dat mijn moeder deze gebruikt, maar zij heeft er geen problemen mee in ieder geval.
Upje :slightly_smiling_face:

Heb ze zelf nu nog steeds, verder ook nergens last van.,dus beter stop je snel met die pille en ben je weer gelukkig.

ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me verstandig om weer terug te gaan naar je huisarts, waarschijnlijk ben je overgevoelig voor deze en heb je een andere nodig.

Dit moet toch echt in het piltopic.