pijnlijke stiltes?!?

hallo,
naja het is niet me eerste date maar wel zegmaar met hem, ik ken hem nu een paar weken en heb veel met hem gesmst. En nu gaan we afspreken, naar de film. Gelukkig hoef je onder de film niet te praten dat is allen maar iritant :cold_sweat: maar als je in de rij staat enzo zal toch wel veel met hem praten maar ik ben zo bang dat er pijnlijke stiltes zijn
dus zijn er evaringen? tips? vertel het me
xxx

niet laten merken dat je zenuwachtig bent, gewoon spontaan en blij zijn. desnoods bedenk je alvast wat onderwerpen waar je over kunt gaan praten…
succes!

Haha, ik zeg (wanneer er pijnlijke stiltes vallen) altijd wat er in mij opkomt :stuck_out_tongue_winking_eye: dan komt het altijd wel goed.

ik weet alleen niet of jij hier iets aan hebt xp

als er pijnlijke stiltes vallen doordat jullie geen aanknoopingspunten hebben/ elkaar niets te vertellen hebben dan word het toch niets.

Als het is uit verlegenheid: gewoon zeggen wat je denkt en vragen wat je wilt weten.

Je moet niet van te voren bedenken wat je allemaal gaat zeggen, dan is het zo gemaakt.
Desnoods ga je het over school hebben, de DSB bank of de mexicaanse griep :3

zeg gewoon bijv. :
stilte
en dan zegt ie vanzelf wel weer wat en dan kan je zo doorgaan met weer wat anders zeggen =p

Ik bedenk meestal wat dingen van tevoren die ik ga zeggen (oké dat is niet spontaan dat weet ik ook wel, maar het komt er meestal wel spontaan uit) en als het dan stil is vertel ik gewoon iets van wat je die dag hebt beleefd of andere onzinnige dingen. Je mag ervan uitgaan dat hij ook normaal terug praat dus dan vallen er waarschijnlijk weinig stiltes.

Of je gaat er gewoon heen en ziet wel.

Pijnlijke stiltes bestaan niet! zie het zo iemand heef even nodig om aan je te wennen. Onderwerp te bedenken waar je met elkaar over kan praten. Stilte hoef niet pijnlijk tezijn je kan genieten van elkaar aanwezigheid, vond zelf ook minder, om even niet te weten wat je kan of wil zeggen. Heb dus geleerd dat je tijdens stilte* gewoon elkaar aanwezigheid moet voelen.

Goodluck :slightly_smiling_face:

Pijnlijke stiltes bestaan wel; als je iemand pijn doet en dan niemand iets zegt dan is het een pijnlijke stilte. Een ander voorbeeld is het programma fist of zen

Hehe. Het gaat om 2 personnen die elkaar leuk vinden. Ik neem aan van wel als je met elkaar op stap wilt dat moet al iets zeggen. Dus ze hoef niet bang te zijn dat ie der slaat, en niemand iets zegt, das plijnlijk’’ :stuck_out_tongue:

in de pauze/aan het eind: wat vond je van de film. (hahaha looooooogisch.)
aan het begin: praat over de sport die hij beoefent ofzo. vinde ze toch altijd wel leuk als je enthousiast bent over zijn sport? -ookal ben je dat niet-

sommige mensen tonen hun affectie door te slaan hoor.

Hahaha, ik hoop niet dat ze nu bang word.

het is toch juist goed als hij haar ook leuk vind? :woman_student:

Jaa super elkaar neer meppen op de (1st) date gezellig. Voelbare pijnlijke stilte*

Lul over onzin en de meest randomste dingen x]

stilte hoeft niet per se pijnlijk te zijn
je kan ook gewoon lekker zoenen als het stil is :stuck_out_tongue: hehe

stilte hoeft niet vervelend te zijn. het is vaak een eigengevoel dat je erbij hebt. als jij je er niet ongemakkelijk bij voelt, is het ook niet ongemakkelijk. en anders verzin je gewoone en aantal gespreksonderwerpen van te voren zodat je altijdw el over iets kan beginnen als er een stilte valt

Vertel over de laatste keer dat je in de bios was, iets grappigs dat vanochtend is gebeurd, dingen die jullie gemeen hebben (school/sport/etc?) En heb vooral veel plezier he!

oke bedankt allemaal:D! ik heb hier wel wat aan, ik hoop dat het wat word:P
xx