Pijnlijke schoenen

In het voorjaar had ik een paar pumps gekocht bij primark, met een glitterhak en peeptoe. Ik ben er echt helemaal verliefd op!
Helaas snijden de schoenen bij mijn tenen (dat peeptoe gedeelte dus). Ik heb al wat dingetjes geprobeerd: ducktape op het snijdende gedeelte, heb inlegzooltjes erin gedaan en pleisters op mijn tenen geplakt :p.
Helaas heeft het allemaal niets geholpen :frowning_face: toenet was ik mijn schoenenrek aan het opruimen en ik sta op het punt om ze weg te doen, kan er gewoon nog geen 10 minuten op lopen of mijn tenen liggen al open!
Dus: wie weet hier nog een oplossing voor? Ik hoop echt dat ik dit nog kan fixen!

niemand die iets weet?

Jawel, bij de Kruidvat heb je van die soort dikke blaarpleisters. Weet even niet hoe ze heten. Het zijn kleine dikke rondjes die je dan op je teen moet plakken. Bij mij werkt dit goed. En je hebt van die geldingen die je over je teen trekt zodat hij beschermd is.

je kan ook een plastic zakje vullen met water, en die dan in je schoen doen bij de peeptoe, dan strecht dat gedeelte een beetje en is het was flexibeler zonder dat je het inloopt, weet niet of het helpt tho

Indd, blarenpleisters.
Maar verder is er helaas niets aan te doen.
De schoenen zijn (waarschijnlijk) niet van een leersoort. En kunststof loopt niet uit.
Hopen dat die blarenpleister gaan helpen dus!

Liefs.

Volgende keer niet kopen of een maatje groter?

Je kunt de meeste schoenen bij de schoenmaker laten oprekken, dan kunnen ze 1 tot zelfs 2 maten groter worden gemaakt zonder dat de schoen stuk gaat. Heb ook iets gelezen dat een zakje gevuld met water in de schoen in de diepvriezer ook schijnt te werken, maar dat zul je dan op eigen risico moeten uitproberen.

Bedankt voor de tips iedereen :slightly_smiling_face: ik zal ze gaan proberen.

@PepsiMax tijdens het passen merkte ik er niets van, helaas pas toen ik ze wat langer aanhad. Het zijn dan ook goedkope schoenen dus de kans op snijdende randjes ofzo is dan natuurlijk ook groter. Maar ze zijn zo mooi! <3 haha :stuck_out_tongue:

kaarsvet helpt ook