Pijnlijke Ogen, Wat te doen?????

Ik heb hele geïrriteerde ogen, maar wat kan ik nu het beste doen? Theezakjes erop leggen ofzo?

Geen mascara gebruiken
Niet eraan zitten

Is het plotseling ontstaan of heb na iets speciaals? Heb je bijvoorbeeld speciale make-up gebruikt of ben je misschien bekend met hooikoorts? Ik zou zelf geen theezakjes erop leggen, dat kan ook weer jeuk veroorzaken. Wat wel helpt is wattenschijfjes met afgekookt water. (dus je kookt eerst wat water en laat het dan wat afkoelen en maakt daar je wattenschijfjes mee nat)

misschien ben je voor iets allergisch, als dit het geval is zou ik naar de dokter gaan voor medicatie.

ik kreeg het zegmaar vanochtend, ik heb geen bultjes of iets, alleen ik traande heel veel enzo. maar ik denk niet dat ik ergens allergisch voor ben.

miss ontstoken oog ?
maar dan moet je inderdaad doen wat yellowfish zegt!

bedankt voor jullie tips :slightly_smiling_face: het is al bijna weer over!

Koude kamille thee in je oog doen. Klinkt maf maar het helpt heel goed

Ze hebben bij de drogist gewoon oogdruppeltjes die helpen met je ogen kalmeren. Inderdaad even geen oogmake-up op, en ook niet schoonmaken met agressieve reinigers ofzo, dat vinden je ogen niet zo leuk.

niks…? of gewoon ff je ogen dicht doen
als het aanhoud wel naar de dokter gaan.

Heb je lenzen? Doe die dan sowieso uit. En anders moet je maar even geen mascara gebruiken.

Schoonmaken met een watje met (AFGEKOELD!) gekookt water. Als het niet over gaat en als er ook troep uit je ogen komt (iel) dan is het ontstoken, dan moet je even naar de dokter gaan.