Pijnlijke Knieën

Hi girls,

ik weet niet of anderen hier last van hebben, maar ik heb nogal moeite om m’n knieën te gebruiken.
als ik ga hurken, moet ik niet te lang zo zitten of ik moet iets gebruiken om me recht te trekken :’) (althans, zo voelt het)

Ben vrij jong en m’n HA zei dat het gaat over ‘jonge knieën’ maargoed :’) ik weet niet of ik het nog ga geloven.

Kan iemand helpen?
Weet iemand goede oefeningen om te doen?

Ik begin ook stilletjes aan te denken dat ik niet zo’n goede houding heb en daarom spieren belast die normaal gezien niet zo belast mogen worden.

Je kunt je bovenbeen spieren trainen en met name de quadriceps. Heb je daarnaast gewoon een gezond gewicht?

bwah, ik zit ongeveer op 75 kg met een lengte van 1.80 ongeveer…

weet niet of je het gezond of ongezond wilt noemen (buikje en al :slightly_smiling_face:)

vroeger had ik wel overgewicht. :slightly_smiling_face:

Het zou best kunnen dat je knieën niet sterk genoeg zijn om je gewicht te dragen (dit betekent overigens niet meteen dat je te zwaar bent hoor, je knieën kunnen ook gewoon zwak zijn)

Wat je kan proberen is door middel van squats en lunges je bovenbeenspieren te versterken, waardoor deze meer gewicht kunnen dragen & je knieën minder belast worden. Voor meer oefeningen kan je ook gewoon googlen op “exercises for weak knees”.

Het kan ook gewoon zijn wat je huisarts zegt, het kan evt. ook groeipijn zijn.

Ik heb hier ook last van! Heb Voltaren emulgatiegel gebruikt en hielp niks. Niet proberen waard dus.

groeipijn zal het niet zijn sinds ik al boven de 20 ben :wink:

zwakke knieën kan het inderdaad zijn. maar ik vind dat ik wel redelijk sterke bovenbenen heb… dus daar begrijp ik het niet zo :’)

maargoed, alvast te proberen waard.
als ik trouwens hurk, na een tijd krijg ik zo’n raar geluidje te horen als ik recht sta. een piepgeluidje :stuck_out_tongue:

(ja, ik roest weg :’) )

Zou idd je benen trainen.
Maar loop je verder wel goed? Niet met x-benen ofzo? Want als je verkeerd loopt dan kan je je knieën heel erg belasten waardoor ze idd zwakker en pijnlijker worden.

Ik heb hier ook best last van en zou niet weten wat ik ertegen kan doen

Ik heb dat ook, vooral heel erg aan m’n rechterknie. Had vorig jaar fysio maar deed de oefeningen thuis maar niet. Alleen bleef ik er maar zo’n last van houden dat ik nu toch weer naar de fysio ben gegaan.

Bij mij ligt het aan m’n knieschijf die niet lekker door het gootje loopt. Daarbij moet ik ook m’n bovenbeenspieren trainen en is in m’n rechterbeen en spier wat verkort, die ik met oefeningen kan verlengen.

hier maak ik me wel zorgen over sinds ik altijd m’n knieën ‘op slot’ zet,
en als ik gewoon rechtsta, leun ik veel te veel naar voren (ik sta gewoon scheef)
lopen weet ik niet, daar lette ik niet op.

Weet je toevallig wat ik hieraan kan doen ofz? moet ik hiervoor naar een dokter ofz

Ik heb dit ook maar heb erg zwakke knieën omdat ze ooit gekneusd zijn geweest. Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Als dat zo is kan je het beste naar een fysio gaan!
Ik had ook heel veel last van mijn knieën maar bleek toen niet goed te lopen en staan.
En door krachttraining had ik het erger gemaakt dus als je denk dat je niet goed staat zou ik eerst naar een fysiotherapeut gaan. Die kan kijken wat je precies fout doet bij het staan en je vertellen/oefeningen geven voor een betere houding.