Pijnlijke handen

Hai! Dit is een verschijnsel waar ik elke zomer last van heb, maar nu is het wel extreem erg.

Ik denk dat het door zweten komt. Maar elke zomer krijg ik kleine bultjes op mijn handen (en voeten) vooral op en tussen mijn vingers en tenen, en op mijn voeten ook nog aan de zijkanten, die af en toe (vooral 's nachts, maar waarschijnlijk omdat ik er dan aan denk) jeuken. Maar nu is het echt erg! Van mijn voeten heb ik geen last (wel van bultjes, maar verder niks), maar mijn handen jeuken echt heel erg, het doet gewoon pijn! Het brandt echt! En als het dan zo brandt dan komen mijn handpalmen ook onder de rode vlekjes te zitten. Ik heb er nu een dikke laag sudocrem op gedaan, dat is het enige wat de pijn verlicht, maar da’s ook zo’n smeerboel.

Ik vroeg me af of iemand anders hier ook last van heeft en of er andere oplossingen voor zijn?

misshien kun je beter naar de docter gaan… ik heb hier niet zo veel verstand van, maar waarschijnlijk weet de docter er meer van.

heb je wel eens talkpoeder geprobeerd? Werkt heel erg goed bij mij.
En voor het slapen was ik me handen (en voeten) met koud water, dat verlicht de pijn en de jeuk.

x

Misschien wel verstandig om naar de dokter te gaan ja.

Maar ik kom eigenlijk helemaal niet zo vaak buiten xD Dus denk niet dat dat 't is.

Ik heb ook bultjes & jeuk. Maar dan ga ik vervellen… Eigenlijk alleen op m’n handen en soms een beetje op m’n tenen. Voornamelijk aan mijn vingertoppen, tussen mijn vingers (zeg maar aan de binnenkant van mijn vingers) en handpalm. En de muis van mijn duim incl. duim. Er zitten bultjes, het jeukt, het vervelt & dan is het over… Ook áltijd als de lente/zomer begint.
Weet niet of je hetzelfde hebt. Want ik heb geen last van rode vlekken. Maar kunnen die rode vlekken ook niet komen van het krabben? Want ik hou mezelf vaak echt tegen als ik daar jeuk krijg haha. Ik trek wel altijd losse stukjes vel eraf, voel er geen snars van en het zit alleen in de weg en het gaat dan vooral jeuken.
Ik smeer dan regelmatig wat nivea handcréme. Verder doe ik er niets mee.

Misschien heb je milaria of warmtebultjes.
Ik heb er ook last van, maar echt heeel weinig. Alleen maar bij de zijkanten van mijn vingers. Dit is een plaatje van internet.
Dit heb ik ook alleen maar tijdens de zomerperiode.
Ze zeggen dat je niet mag krabben, maar dat is verschrikkelijk moeilijk. Ik heb nog liever muggenbulten!

Ik moet morgen toch langs de apotheek, misschien hebben ze er iets voor.

tegen mij werd verteld dat het een schimmelinfectie is, (klinkt zó vies?) en als de bultjes opengaan is het flink besmettelijk. ik kreeg cremes maar niets hielp… helaas!

Klinkt mij als warmte-eczeem (dyshidrotisch eczeem)
Ik heb dat ook iedere zomer.

Daar kun je gewoon mee naar de dokter gaan en dan krijg je een cremepje voorgeschreven, waardoor het weggaat.

Je moet het absoluut niet openkrabben, want dan krijg je nog meer.

Klinkt inderdaad als warmte eczeem, ik heb het ook.
Mijn dokter vertelde mij dat het niet besmettelijk is, alleen als er vocht uit die bultjes komt. Ik heb een zalfje tegen de eczeem en ook meteen tegen de jeuk.
Het is trouwens niet echt eczeem, maar het lijkt op eczeem en wordt veroorzaakt door een schimmelinfectie. Ik heb het altijd als de temperatuur van warm naar koud gaat en andersom. Ook met dit rare warm/koud weer heb ik er hele tijd last van… :frowning_face:

Het kan van alles zijn maar misschien is het een zonne-allergie.
Een meisje uit mijn klas had dit ook, precies dezelfde verschijnselen, ze is naar de doktor gegaan en t bleek te gaan om zonne-allergie. ze kreeg er zalf voor en na een paar weken was het over.

Oh dat heeft mijn vriendje ook op een paar vingers als het warm is, zal hem wel eens zeggen dat het warmte-eczeem kan zijn.