Pijnlijke hand

Oke ik heb echt geeeen idee of dit hier thuis hoort maar anders zal ik het wel merken… Maar ik heb een soort van probleempje want als ik schrijf doet mijn hand na letterlijk een zin al pijn… Dit is echt heel vervelend want ik moest vandaag bijvoorbeeld een verhaal achtig iets in de les schrijven voor een cijfer en we hadden ongeveer 40 minuten en je moet 1 A4 volschrijven alleen dit was echt niet te doen voor mij! Ik kreeg zulke erge krampen in mijn hand en had het met moeite en pijn af moeten schrijven… Ik heb aan vriendinnen gevraagd of hun schrijfhand ook echt altijd pijn doet na iets geschreven te hebben maar hun hebben nergens last van. Is hier maybe een oplossing voor? Het is echt echt echt vervelend! En pijnlijk of course…

Een andere schrijfhouding aannemen. Blijkbaar houd je je pen te krampachtig vast.

Hmm geen idee. Misschien even langs de ha als je er zoveel last van hebt? Succes ermee in ieder geval!

Ik zou niet weten hoe ik hem anders vast zou moeten houden :blush: Ik heb hem altijd al zo vast gehouden denk ik

Misschien heb je last van RSI?

Ik heb dit ook wel als ik grote stukken moet schrijven. Gelukkig kan ik nu het meeste op mijn laptop typen en hoef ik niet zoveel meer te schrijven.
Bij mij komt het doordat ik mijn pen op een hele rare manier vasthoud (als ik hem op de normale manier vasthoud kan ik niet leesbaar schrijven). Die rare houding komt bij mij waarschijnlijk omdat ik vroeger een keer mijn pols heb gebroken en omdat ik het gewoon verkeerd heb aangeleerd op de basisschool. Bij typen heb ik er in ieder geval nooit last van gelukkig :slightly_smiling_face:

Als je er vaker last van hebt kan je misschien kijken naar ergotherapie.

Misschien een andere soort pen gebruiken? stabilo oid?

En anders langs de HA

Stabilo heeft inderdaad pennen die wat fijner in de hand moeten liggen. Heeft mijn zusje toen met schrijven wel geholpen, die had dan niet zo zeer pijn.

Anders misschien toch even langs de huisarts en misschien ook met de docent het erover hebben. Als je naar de huisarts gaat heb je ook iets waar je op kan inspringen bij je docent. Het moet natuurlijk wel te doen zijn, hé. :wink: