pijn

Ik voel me heel verdrietig en dat komt doordat mensen me vaak afwijzen of me kwetsen. Dan voelt het net alsof er een mes door je hart gaat en vaak reageer ik dan heel arrogant of onverschillig, maar intussen doet het heel veel met me. Ik heb ook veel last van angsten en er komen hierdoor steeds meer spanningen bij en ik weet niet meer hoe ik hier om moet gaan. Dit klinkt misschien alsof ik gek ben ofzo, maar weten jullie misschien hoe ik ermee om moet gaan ik wil graag leven, vrij zijn, feesten en lachen. Wat moet ik doen ?? en herkent iemand misschien dit ook??

wat ik altijd doe, is denken en voelen dat er een soort schild om je heen zit, waar al die opmerkingen etc. tegen afketsen

succes!

Ik weet het echt niet, maar ik wilde je gewoon wat sterkte toe wensen.

Wraak nemen.
Dat lucht tenminste mij wel op.

jaa soms wil ook ook wel wraak nemen dan voel ik zoveel boosheid, maar dan krijg ik nog meer problemen. Ik wil gewoon niet meer dit gevoel. Het lijtk gewoon alsof ik langzaam verdwijn, maar bedankt voor je lieve reactie<3 jullie zijn lief

Misschien moet je juist reageren alsof het je wel wat doet, zodat die mensen dat zien en zich misschien gaan realiseren dat ze achterlijk bezig zijn en je met rust moeten laten. Maarja als het niet helpt dan denk ik dat ze er alleen gebruik van gaan maken… dus het is of het een of het ander helaas!

Maar echt héél veel sterkte meid!

jaa maar als ik dat laat merken zeggen ze dat ik zielig wil doen om medelijden te krijgen maar dat wil ik juist niet ik vecht echt heel hard voor mezelf, maar het lijkt net alsof dat niet lukt omdat ik zo moe ben van het vechten, maar ik wil niet opgeven. Ik denk altijd ooit op een dag gaat het goed met mij en word ik blij

Ja dat is idd ook wel zo, ondanks dat je dan absoluut niet zielig bent!
Maar weet je wat het is met dat soort mensen… Die hebben misschien een slechte thuissituatie en moeten hun ergernissen ergens anders op uiten, of ze hebben aandacht tekort, of ze zijn zelf gewoon heel onzeker en proberen dat op deze manier te verdoezelen.
En ik vind het dan altijd raar en achterlijk dat ze dan anderen gaan irriteren en pesten, ik bedoel… Zoek dan hulp! *Ja sorry moest dat ff zeggen haha, moest er ff uit*

Maar kan je er niet eens met je mentor oid over praten? Vertrouwenspersoon? Als ze je slaan ofzo (weet niet of ze dat doen, hoop het niet!) de politie inschakelen? Verder weet ik het ook echt niet! Hoop echt dat het heel snel goed komt! Sowieso komt het eens goed, maar hoop dat het zo snel mogelijk is!

jaa ik word gelukkig niet geslagen. het is meer geestelijk. Ik ben vroeger op middelbare school namelijk heel erg gepest. Ik schaam me er ook voor. Ze zeiden dat ik lelijk was, nooit geboren had moeten worden en zelfmoord moet plegen, omdat ik zo lelijk ben. Ze hebben haast iedereen tegen me op gezet en dat merk ik nu nog steeds. Ik voel me heel alleen en natuurlijk heb ik ouders waar ik gelukkig mee kan praten enzo, maar ik blijf me rot voelen en die littekens zullen nooit verdwijnen. Heb ook nog 9 maanden in een kliniek gezeten om mijn trauma’s en pijn te verwerken en heb nog steeds pijn van vroeger. Als ik aardig doe tegen mensen gaan ze me afwijzen en dat gevoel ik gewoon echt kut, maar ik vecht voor mezelf en dat wil ik ook laten zien aan die mensen ook al vind ik het moelijk om ze het te vergeven. Ik hoop dat ik me straks beter ga voelen thnxx<3

Aaah ik vind het echt heel erg voor je! Ik ben door 1 meisje gepest (nu gelukkig niet meer), dus ik weet hoe het voelt, al is het bij jou nog veel erger natuurlijk. Dat meisje heeft ook iedereen tegen mij opgezet en daar merk ik nu nog wel heel veel van, veel mensen hebben vooroordelen over me enzo, echt héél storend.
Maarja je moet maar zo denken: Die mensen komen zich uiteindelijk zelf allemaal tegen, terwijl jij waarschijnlijk een leuke vriend hebt, met een gezinnetje (als je dat wil). (:

Jaa natuurlijk wil ik dat. Daar hou ik me ook aan vast dat ik straks een mooie toekomst heb. Daarom wil ik sterk blijven

Ik heb echt respect voor je, dat je ondanks dit alles blijft volhouden! (:

thnxx je bent echt lief<3

Jij ook hoor! :grinning: Je komt echt enorm aardig over! (:

Blijf volhouden hoor, het wordt allemaal beter hoe cliché dat ook klinkt. Zonder het bovenstaande te lezen, is het misschien een idee om een keer met een psycholoog te gaan praten? Het kan echt heel erg veel helpen.

jaa dat heb ik ook gedaan, maar soms lijkt dat ook niet te helpen en dat komt misschien ook omdat je jezelf gek maakt

Sommige dingen zijn wel herkenbaar. Het is nou eenmaal een harde wereld. Het enige advies dat ik je kan geven is dat je sterk moet blijven, en dat het ooit allemaal voorbij zal zijn en je gelukkig zal zijn.

jaa het is idd een harde wereld en daarom moet je ook hard zijn dat weet ik. Alleen ik ben van mezelf wel aardig, want accepteer iedereen gewoon. maar als iemand mij kwetst heb ik een soort zelf bescherming en bouw ik een muur om me heen voor andere mensen en dat is ook niet goed

Volgens mij heet dit gewoon puberteit.

uhmm ik ben 18 en je weet niks van mijn leven? er zijn mensen die een makkelijk leven hebben en populair zijn, maar er zijn ook mensen die de grond in getrapt worden en dat is niet echt heel leuk ofzo. Sorry dat ik zo bot reageer maar je moet niet over mij gaan oordelen als je me niet eens kent