Pijn vagina, rood brandend

Hoi,

Ik heb sinds 2 weken ongeveer erg veel last van mijn vagina. Ik zit onder paardrijden en vooral na het paardrijden heb ik hier last van. Ik heb met een spiegeltje gekeken en het is rood en mijn huid laat een beetje los (alsof je aan het vervellen bent). Als ik naar de wc ga, brandt het, maar ook als ik het afspoel onder de douche zegmaar. Het jeukt ook soms.
Nu weet ik niet wat het is, is het gewoon geïrriteerd en moet ik bijvoorbeeld (tijdelijk?) andere onderbroeken dragen of is het een schimmelinfectie en kan ik beter naar de huisarts gaan?

Misschien ook belangrijk om te weten; ik ben nog niet seksueel actief en ik rijd 1 keer in de week paard.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Dankjewel alvast

Heb je ook afscheiding? Zo ja, is dit anders dan normaal?
Het kunnen zoveel dingen zijn… het klinkt als een schimmelinfect, maar het kan ook heel goed iets anders zijn.
Voor de zekerheid, zal ik naar de dokter gaan als ik jou was.

Hm jaa, dat dacht ik zelf ook al aan haha. Dan zal ik de huisarts morgen wel opbellen voor een afspraak haha. Liever het zekere voor het onzekere, dankjewel!

Je kunt altijd een afspraak maken inderdaad! Dat weet je in ieder geval wat er aan de hand is.

Ga naar de dokter

Okee, dankjewel! Je kan toch gewoon om een vrouwelijke dokter vragen? Als ze het willen zien? Anders durf ik niet eens haha!

Heel erg bedankt allemaal

Vaak is het vertellen van je klachten al voldoende om een crèmepje op tablet mee te krijgen. Overigens is Canesten Gyno tegenwoordig ook te verkrijgen in drogisterijen, zonder recept dus. Ik zou je wel aanraden om nu naar de huisarts te gaan om er zeker van te zijn dat het een schimmeltje is. Maar mocht je er vaker last van krijgen, dan kun je dus ook direct naar de drogist.

Het klinkt als een schimmelinfectie, ga naar de dokter krijg je waarschijnlijke een crème of vaginale pillen ervoor.

Ik denk een schimmelinfectie. Geloof me, ga meteen na de dokter dan ben je er zo vanaf! Tis misschien vervelend maar voor dokter is er niks raars aan.