Pijn tijdens seks, sinds begin pil

Hee allemaal,

Ik heb een vraagje, ik hoop dat ik hem hier goed plaats…
Ik ben sinds een maand aan de pil, en ik zit nu in mijn stopweek (en ben ook ongesteld).
Nu is het zo dat ik sinds ik aan de pil ben, pijn heb tijdens de seks, bij mijn vaginale opening. Het is een beetje lastig om uit te leggen hoe het precies pijn doet, maar het is in ieder geval niet fijn.

Voordat ik aan de pil was, heb ik hier nooit last van gehad. Ik heb al ruim een jaar een vriendje en gebruikte elke keer een condoom, toen deed het nooit pijn. Ook niet toen hij een paar keer in mij kwam zonder condoom (niet klaarkomen).
Nu dachten we dus dat het kon komen omdat op een condoom standaard al wat glijmiddel zit, maar toen we laatst probeerden met condoom deed het nog steeds pijn. Ook hebben we een keer met glijmiddel geprobeerd, dit deed geen pijn maar ik zie het niet echt zitten als we dit altijd moeten gebruiken eerlijk gezegd…

Het zou dus kunnen dat ik niet opgewonden genoeg raak, maar dit lijkt me ook raar. Ik begon namelijk met de pil toen ik net op vakantie was, heb toen mijn vriend 3 weken niet gezien en de keer daarna deed het meteen pijn.

En ik kan me ook niet voorstellen dat ik een soa ofzo zou hebben, aangezien hij al vaker in mij is geweest (niet klaargekomen), maar het wel al meteen pijn deed, toen ik aan de pil was.
Mijn pil is Eleonore 30/150 microgram.

Kan iemand mij helpen?
Ligt het aan mijn pil, of kan het ergens anders aan liggen?
Zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Misschien heb je wel een schimmelinfectie?

Hoe loop je een schimmelinfectie op?
En waar merk je dat aan? Want als we geen seks hebben, heb ik er geen last van. Ook niet/nauwelijks met vingeren ofzo…

Dat kan van alles zijn, schoonmaken met zeep, met vieze vingers aanzitten, antibiotica, of misschien andere medicijnen…enz. Google het even zou ik zeggen.
En vraag anders je huisarts of het aan je pil kan liggen?

Hmm, dat is wel vreemd. Gaat het over als je eenmaal bezig bent?

Anders klinkt het inderdaad als een infectie. Kan je ook krijgen door hormoonschommelingen - veel vrouwen die zwanger zijn of in de overgang hebben krijgen hier last van. Meestal is het candida (zo stond op mijn pil-foldertje), en dat gaat na een paar weken vanzelf weer over, maar kan terugkeren als je weerstand wat lager wordt of je erg down bent bijvoorbeeld.

JE MOEDAH

@Wladyslaw:
Nee het gaat ook niet over als we eenmaal bezig zijn… Het word niet minder maar ook niet erger, blijft gewoon hetzelfde eigenlijk.
Die ene keer met glijmiddel ging het wel weg, maar dat was ook de enige keer…

Ik merk het nu zo’n 1,5 week (daarvoor weet ik het niet, ik was op vakantie). Je zegt dat het over een paar weken vanzelf over gaat, wat versta jij onder een paar weken?

Ik slik precies dezelfde pil als jij, maar ik had tijdens de seks geen pijn door de pil dus volgens mij ligt het daar niet aan bij jou.
Ik denk dat wladyslaw gelijk heeft (:

Hmm oke, dan denk ik dat ik nog even afwacht in de hoop dat het vanzelf over gaat…

Bedankt iedereen voor het antwoorden!

Het kan misschien wel komen doordat je niet nat genoeg bent als hij in je gaat. Dan doet je lichaam er door de hormonen wat langer over dan je gewend bent en als het eenmaal een beetje schraal is doet het de keren daarna ook pijn.
Ik heb het ook een tijdje gehad toen ik over ben gestapt op andere conceptie en toen deden we gewoon een iets langer voorspel, hopelijk werkt dat bij jou ook!

Als je altijd met condoom gevreeen hebt, moet je er nu ook voor zorgen dat je genoeg opgewonden en vochtig bent.
Een infectie kan, want zomaar door de pil pijn hebben is vaag.