Pijn steken in mijn hoofd

halloo,

Vorig schooljaar had ik bijna elke dag hoofdpijn, maar sinds een paar weken terug is het een beetje anders. Ik krijg pijnlijke steken in mijn hoofd, op dit moment in mijn linker ‘hoofdhelft’ maar ik heb het ook al iets ‘boven mijn nek achter mijn oor’ (duidelijk) gehad. Het is niet constant maar bijvoorbeeld 1 keer in het uur dat ik 5 minuten lang (kan ook dat het langer en vaker is) elke seconde een steek heb, dan seconde niet en dan weer wel.

Ik wilde weten of meer meisjes dit hebben en of ze misschien weten wat het is?

Ik heb dat alleen als ik slaap te kort kom en dan vervolgens opsta :’)

Ik zou even de dokter bellen ofzo ?

Misschien ben je allergisch. Had ik ook en daardoor altijd hoofdpijn.

Misschien stress? Ik had vorig jaar toen ik het druk had met school af en toe pijn steken bij me slaap ofzo.

Ik had ook heel lang hoofdpijn, de dokter vroeg toen of ik ook op een bepaald gebied hoofdpijn had, links, rechts, voorhoofd etc. Dit was bij mij niet het geval. Als dat wel zo was en het was voor een langere tijd dan zou dit kunnen aanduiden op een gezwel of iets. Niet ongerust zijn, gewoon naar de dokter gaan :slightly_smiling_face:

ik heb wel eens steken in me hoofd en dan begint me hoofd helemaal te schokken o_o… geen idee hoe je aan steken enzo krijgt…

dat heb ik ook wel eens. ;s
nu al een tijdje niet meer gehad maar soms ineens heel de tijd door van die steken aan een kant van mn hoofd. geen idee hoe t komt. dus upje voor jou.

miss slaaptekort/ te weinig gedronken/ bril nodig/ snelle bewegingen gemaakt?
Als het geen van deze is zou ik even naar de dokter gaan…

ik had het vroeger vaak. Heel erg pijnlijke steken in het achterhoofd. Ik vond het wel beangstigend :'d
maar toen moest ik van de dokter weer vlees gaan eten (was vier jaar vegetariër maar ik was altijd ziek.) en toen is het stillaan weg gegaan en ik heb er geen last meer van gehad. Misschien moet je ook eens bloed laten trekken, kijken of alles nog in orde is?

Ik heb vroeger ook wel van die ‘steken’ in me lijf gehad. Voelt als een mes toch?
Komt waarschijnlijk van stress of depressiviteit?

Dank jullie allemaal, ik ga denk ik idd even langs de dokter. Mijn hoofdpijn van vorig jaar was sowieso door stress en depressie. Maar ik dacht dat ik daar nu wel overheen was, misschien niet, ik hoop eigenlijk dat het dan ligt aan iets van meer drinken of andere voeding ofzo, dat is iets makkelijker te verhelpen :stuck_out_tongue:

Ik laat het jullie nog wel weten als ik naar de dokter ben geweest.

misschien een vorm van mirgane?

Stress kan je altijd hebben, ookal merk je het zelf niet eens.

dit heb ik ook soms! toevallig deze week nog, ik word er altijd een beetje bang van. alsof er een tumor in mijn hoofd zit ofzo (ookal is dat zeer waarschijnlijk niet zo, maar toch)

volgens mij heb ik echt precies het zelfde probleem! maar volgens mij komt het inderdaad door stress maar het kan ook door migraine komen, mijn moeder heeft migraine en heeft volgens mij bij een aanval ongeveer de zelfde klachten!

ik heb ook migraine… zijn meerdere vormen van. het zou dat kunnen zijn. daarvoor moet je even naar de dokter inderdaad. je kan ook even langs de lokale optiek. je klachten kunnen ook komen van het lang staren naar iets (monitor,tv,schoolbord of boek ofzo) als je nog nooit iets gehad heb van bril (en/of lenzen) zou ik zeker even langs gaan. n oogmeting is zo gedaan zo wel heb je miss een verkeerde sterkte (:

Dit klinkt als migraine. Dat is vaak op 1 hersenhelft. Het kan bij je oog, achter je oor, bovenop of op je achterhoofd zijn. Het is meestal maar een stukje, niet je hele hoofd zoals bij hoofdpijn. Ook worden de steken extra erg als je gaat springen, opstaan uit je stoel of traplopen/fietsen/andere inspanningen doen.
Het kan ook gewoon hoofdpijn zijn maar als het erger wordt raad ik een bezoekje aan bij de dokter.

Duuus aan iedereen; als je het vaker krijgt en zo erg dat je niet naar school zou kunnen, ga naar een dokter. Er zijn medicijnen voor.

Migraine heb ik al mijn hele leven. Ik herinner me nog dagen toen ik pas 6 was en niet wilde spelen omdat mijn hoofd zo zwaar had. Ik herken zelfs verschil in migraine aanvallen wanneer het komt door te weinig drinken, geen frisse lucht of door slecht voedsel (MSG en aspartaam reageer ik op). Ik heb het geerfd van mijn moeder helaas… alleen zij reageert op chocola en ik niet. Echt heel raar.

Dus als je vragen hebt, stel ze maar.

Ik heb het exact hetzelfde! Ben naar de dokter geweest ervoor, en hij zegt dat daar het einde van een spier zit, en dat daar dan soort van ‘spierpijn’ (hij had er een hele moeilijke naam voor) zit. Gaat vanzelf weer over. Ik heb het heel af en toe nog maar, vooral in stressvolle periodes.
Het kan dus geen kwaad en er kan ook niks aangedaan worden.

Als je je er toch niet prettig over voelt kan je altijd beter naar de dokter gaan, beter een keer te veel naar de dokter dan een keer te weinig!