Pijn in rechterzijde van mijn buik

Hey lieve meiden

Ik heb al heel de ochtend last van mijn buik. Alleen niet echt normale buikpijn. Het is alleen aan de rechterzijde onderin en het voelt ook heel erg hard. Het voelt een beetje als menstruatiepijn maar ik ben vorige week al ongesteld geweest.
Het lopen gaat erg moeilijk en ook als ik mezelf beweeg doet het veel pijn. Heb al een paracetamol genomen maar het helpt niet echt. :frowning_face:

Iemand misschien enig idee wat het kan zijn? Ik maak me een beetje zorgen en ik kan ook niet naar de huisarts vandaag want mijn moeder wilt altijd alles eerst aankijken voordat ik mag gaan.

Ik heb ook sinds 2 dagen niet normaal veel afscheiding.

Het trekt nu ook een beetje naar mijn bovenbeen. (nog steeds alleen aan de rechterkant) :cold_sweat:

@Beertjeschips
Ja op die plek. Alleen mijn afscheiding is niet zo dik, best wel dun eigenlijk en erg veel.

Heb je koorts? als je koorts hebt meteen naar de huisartsenpost gaan! Heb je je blinde darm nog? Doet het veel pijn als je erop drukt of juist als je het loslaat? Kans dat er sprake is van een soa? Is de pijn vrijwel weg bij stilzitten en wordt het erger bij beweging, of maakt beweging niet veel uit? Kan je nog eten? ben je misselijk/moet je overgeven? Is je buik de hele tijd aangespannen? Is het acuut ontstaan?

Het is lastig om via internet te zeggen wat het is, als het niet heel erg is zou ik morgen naar de huisarts gaan en als het echt heel erg is vandaag nog. Het zou inderdaad een eisprong kunnen zijn, of een functionele cyste, dat gaat meestal vanzelf wel weg binnen een paar weken. Kan je erg veel last van hebben, en is met name bij beweging pijnlijk. Een functionele cyste kan ook openscheuren en dan lijken de symptomen vaak op een blinde darm en is het extreem pijnlijk. Maar als je je blinde darm nog hebt moet je die ook altijd in je achterhoofd houden, en dan is het toch verstandig om voor de zekerheid even langs de huisarts te gaan.

omg je maakt me bang haha.
Ik heb geen koorts maar wel niet lekker , keelpijn en hoofdpijn maar dat komt omdat mijn moeder ook griep heeft. Misselijk was ik wel beetje maar daarna heb ik gegeten alleen ben altijd misselijk als ik te lang niet eet. Ik kan geen soa hebben want ben niet seksueel actief. Drukken op mijn buik gaat niet omdat ie daar te hard voor is.

Kun je goed naar de wc? Zo niet, is de linkerkant ook hard? En anders misschien buikgriep of toch blinde darm ontsteking?

Geen zorgen! ik wilde alleen een paar dingen vragen om een bepaalde richting op te denken. Op een score 1-10, hoe erg is de pijn? Is je buik te hard om op te drukken omdat je al je spieren aanspant? Is de pijn acuut (dus in seconden-minuten) ontstaan of flink verergerd? Neemt het toe bij hoesten? Als je deze met ‘ja’ kan beantwoorden zou ik nu even naar de huisartsenpost gaan. Dan klinkt het alsof je last hebt van peritoneale prikkeling, woord mag je vergeten, maar dat kan verschillende oorzaken hebben (hoeft niet erg te zijn!) en dan is het verstandig als je er zo snel mogelijk even naar laat kijken.

@Marr
Ja gaat prima. Nee alleen de rechterkant.

@Bidoof
Nee ik span niks aan. Het is wel in 1x gekomen de pijn maar het gaat nu soms weg en dan na 5 min ongeveer komt het weer terug. Het trekt ook een klein beetje naar mijn rug.

Als je die pijn hebt, wil je dan het liefst zo stil mogelijk gaan liggen of heb je de neiging om juist te gaan bewegen en kan je absoluut niet stilzitten? En op een schaal van 1-10 (1 is niks, 10 is ergste pijn ever), hoe erg is de pijn?

Stil zitten maar niet liggen. Alleen zitten. Eerst was de pijn een 8 maar nu zou ik het een 6,5 geven.

Ik had dat ook, wij gingen meteen naar de huisarts want ik kon helemaal niet meer lopen. eerste wisten ze niet wat het was en het ging ook weer naar een paar uur over, maar na een maand had ik het weer en gingen we weer naar de huisarts en toen zeiden ze dat het misschien nierstenen waren (omdat ik te weinig drink) maar dat het ook blindedarmontsteking kon zijn…

Als ik jou was zou ik vandaag nog even langs de huisartspost gaan. Het is lastig om precies te zeggen wat het is, maar door die harde buik en het acute ontstaan is het toch wel goed als er even een dokter naar kijkt. Maak je geen zorgen, het hoeft niet persee iets te zijn. Maar better safe than sorry, en de huisarts kan dan ook even je buik onderzoeken.

@Bidoof Ja daar heb je wel gelijk in. Bedankt voor je reactie (en de rest ook) :slightly_smiling_face:

Ik ga morgenochtend want volgens mijn moeder is de huisartsenpost gesloten en kan ik alleen naar de dokter als het echt spoed is.

Klinkt een beetje als blindedarmontsteking, al heeft dat niet te maken met meer afscheiding. Doet het ook meer pijn als je helemaal rechtsonder in je buik drukt? En heb je meer pijn op die plek als je je uitrekt?
Ik kon zelf namelijk me niet meer strekken toen ik er last van had.

Ik zou als de pijn erger wordt wel een weekendarts raadplegen, want mocht het blindedarmontsteking zijn en het is accuut, dan moet je er tijdig bij zijn omdat het anders buikvliesontsteking kan worden. Ik wil niet zeggen dat het zo is, want dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet beoordelen, maar het is wel verstandig het erg goed in de gaten te houden.
Sterkte in elk geval!

Thanks! Alleen ik denk niet dat het dat is want volgens mn moeder ga je dan dood van de pijn en aangezien ik nog wel kan bewegen enz denk ik niet dat dat het is. Heb ook geen pijn als ik me uitrek. Ik heb wel pijn veel maar ik kan het zeg maar redelijk negeren. Het voelt gewoon als hevige menstruatiepijn. Maar morgenochtend ga ik gelijk naar de huisarts! :slightly_smiling_face:

Je hebt een acute blindedarmontsteking en dan ga je inderdaad dood van de pijn, maar je hebt ook niet-acute blindedarmontsteking. En dan wordt het geleidelijk erger.

Wil je niet bang maken ofzo maar even wat info. Ik zou inderdaad morgen naar de dokter gaan!

Ik snap je moeder, zo werkt het inderdaad meestal, maar ik heb het ook meegemaakt en kon het ook negeren, alleen niet goed rechtop zitten/lopen. Paar uur later lag in een ziekenhuisbed op een operatietafel haha.

Wil niet zeggen dat jij dat nu per se moet hebben, ik had namelijk ook niet dezelfde klachten als jij, het zou inderdaad goed kunnen dat het totaal iets anders is, maar in de gaten houden kan sowieso geen kwaad. Slim inderdaad dat je het even laat checken, hopelijk valt t mee en is het niks geks. Succes morgen!

@COCKINESS
@NobodyKnows
Ja ik snap het. Ik hoop inderdaad dat ik dat niet heb maar morgen zal ik het weten. Ik ben altijd eerder bang dat er iets mis is met mijn baarmoeder en dat ik onvruchtbaar word of iets. Dat is mijn grootste nachtmerrie als ik buikpijn heb. :cold_sweat:

Hoe gaat het ondertussen? De huisartsenpost is in het weekend gewoon altijd open, en er gaan mensen naartoe om minder dus voel je alsjeblieft niet bezwaard dat je langsgaat. Maar als je morgen pas gaat; hou het goed in de gaten, en ga alsnog wanneer het erger wordt.

Ik heb ooit iets soortgelijks gehad (acute buikpijn rechts onderin, later hele buik, ik kon niet meer bewegen zonder pijn, in het eerste uur echt de ergste pijn ooit en dat zakte daarna wat af) en dat was toen een geruptureerde eierstokcyste die was gaan bloeden, bloeding was al vanzelf gestopt toen ik de volgende dag in het ziekenhuis kwam. De huisarts wist toen niet wat het was en had me met spoed naar het ziekenhuis gestuurd, met het idee dat het een atypische blindedarm ontsteking kon zijn, of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.