Pijn in m'n kies

Heey,

Ik heb sinds een paar dagen last van 1 kies, línks onderin m’n mond. Het is plotseling gekomen. Als ik iets kouds eet of drink lijkt het net of dat zo door die kies heen m’n kaak instroomt. Het voelt als een soort zenuwpijn. Wat zou het kunnen zijn? Moet ik naar de tandarts of kan ik ook nog even afwachten?

Nee, ga naar de tandarts als het écht pijn doet.

Mmm oke, maar ik ben n beetje bang dat hij een of andere horrorbehandeling gaat doen ofzo :blush:

Als je er langer mee wacht, wordt de kans op zo’n horrorbehandeling alleen maar groter. :slightly_smiling_face:

Heb je de laatste tijd erg veel suiker/zoete dingen/fruit gegeten?

Misschien is het een gaatje? Alleen de tandarts kan hier antwoord op geven en hoe langer je wacht hoe meer het pijn gaat doen dus ik zou gewoon een afspraak maken!

klinkt als een ontstoken zenuw, wortelkanaalbehandeling dus
niet alles geloven wat iedereen er over zegt, de prikjes zijn even vervelend
maar als het goed ontstoken is ben je blij dat je naar de tandarts mag,
dan is het maar even vervelend maar dan ben je wel van de pijn af!
o, en hoe sneller hoe beter want hoe langer je wacht, hoe meer pijn je krijgt

veel succes ermee!

Ga naar de tandarts c:

Ga naar de tandarts c:

Heb ik ook wel eens gehad, maar had geen gaatje… Je hebt van die tandpasta’s voor gevoelige tanden, misschien dat eens proberen? Maar ik zou eerst sowieso even naar de tandarts gaan voor de zekerheid.

dubbel ;l

en ook dubbel… oeps.

Ga gewoon naar de tandarts. Dat gaat niet vanzelf over gaan…Ik denk dat je je wortelkanaal moet laten behandelen en snel (tandheelkunde zit in de familie :’] )

Het klinkt inderdaad als een zenuwontsteking en daarvoor moet de tandarts dus een wortelkanaalbehandeling doen. De behandeling doet zelf helemaal geen pijn, je wordt goed verdoofd. En bij de een is de napijn erger dan bij de ander, dus het is altijd afwachten.

Wacht in ieder geval nooit af met naar de tandarts gaan, daar maak je het alleen maar erger mee.