Pijn in kuit

Ik weet niet of het hier hoort, zo niet mag het verplaatst worden:

Tijdens de warming up, heb ik sinds drie weken altijd pijn aan de binnenkant van mijn rechter kuit.
Tijdens wedstrijden heb ik er minder tot geen last van.
Na het sporten wel weer.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
Want ik heb het niet zo op dokters.

Ik las even iets anders bij het laatste woord in de titel

Waarom heb je het niet zo op dokters? Dat lijkt me toch echt de beste oplossing.

Omdat mijn zusje heen is geweest en 6 weken niet sporten mocht.
En ik het liefste 3x per week op het veld sta.

ik miste de i ook

En met de tweede zin ben ik het ook eens. Al mag je dan een tijdje niet sporten, maar dan geneest het wel, dan is dat toch een betere optie dan ermee doorgaan met het risico dat je iets forceert en dan nog veel langer de lul bent.

Dus zorg je dat jezelf misschien maar een permanente beschadiging laat oplopen omdat je anders misschien 6 weken niet mag sporten?

Als je op die manier gaat denken mag je misschien nooit meer sporten. Ga gewoon naar de dokter en anders is het gewoon jammer.

Dan bel ik morgen de dokter wel even,
want ik heb er wel al drie weken last van.

Kan het ook zijn dat het puur overbelasting is?

Want ik heb afgelopen 5 weken 5 keer per week gespeeld (3x trainen, 2x wedstrijd).

Drie weken is wel erg lang voor overbelasting. Ik ben er na een paar daagjes dan al vanaf. Maar dan neem ik ook mijn rust. Je moet denk ik je lichaam wat meer rust geven. Ook topsporters doen dat, en leggen zich erbij neer als ze een blessure oplopen, voor ze permanente schade oplopen. En dat wil je echt niet.

En misschien valt het allemaal wel mee. Je had beter een week geleden al kunnen bellen, want hoe langer je wacht, hoe erger het kan worden.

Dus de achterkant van je been? Niet je voorkant? Anders kan het een shin splint zijn:
Wat te doen als je Shin Splint hebt?
Je merkt snel genoeg als er iets mis is door de pijn die je voelt in je scheen (vooronderbeen). Reageer wel op de symptonen en denk vooral niet dat het spierpijn is wat je er wel “uit loopt”. Het misleidende hierin is dat als je gaat lopen de pijn na een paar minuten (als de spieren warm zijn) verdwenen is. Echter dit komt na het lopen weer terug en zal langer aanhouden.

Volgens mij heb ik hier last van, ik heb ook echt pijn op en naast mijn scheenbeen

uhoh dat zou inderdaad best is shin splint kunnen zijn. Bij shin splint kun je ook pijn hebben aan de binnekant van je schenen of ook de buitenkant.
Wat voor sport doe je? en wat voor ondergrond speel je? Ojaa ik weet natuurlijk niet of het shin splint is maar het zou ook heel goed kunnen komen door schoenen die geen vering meer hebben (dus waar je te lang op hebt gelopen).
En als ik jou was zou ik naar een sportfysio gaan. Als je ermee doorloopt en het echt shin splint blijkt te zijn dan ben je niet blij! geloof mij, ik heb ervaring.