Pijn in knieën

Hoihoi

Ik heb een vraagje over pijn, maar die is niet zo dringend dat ik meteen naar de dokter ren.
Vanochtend werd ik wakker met best veel pijn in beide knieën. Dit heb ik al vaker gehad. Vannacht ben ik ook wakker geworden met pijn op de plaats waar je bovenbeen overgaat in je bil zegmaar, bij dat gewricht. Het voelt als een soort spierpijn, maar dan erger. Ik heb het alleen na het slapen. Heeft iemand een idee wat dit is? Ik dacht zelf dat het misschien komt doordat ik in foetushouding slaap en dat ik dus niet ontspannen lig ofzo.

Voor degenen die het niet weten, foetushouding (1e plaatje) =
http://www.spaarnecoaching.nl/images/slaappositie.gif

ik den wel dat t door de houding komt ja, en misschien is het koud in je kamer? daar gaan je gewrichten ook pijn van doen

Het is inderdaad heel koud in mijn kamer. 's winters als ik naar bed ga zo’n 20 graden, maar daarna koelt het af tot zo’n 8 graden (geen geïsoleerde muren).

Ik zou even kijken of het binnen een dag over is. Misschien heb je per ongeluk in je slaap een verkeerde beweging gemaakt o.i.d.? Aangezien je het al vaker hebt gehad zou ik als je denkt dat het nodig is toch even naar de dokter gaan. Het kan natuurlijk ook aan je slaaphouding liggen, maar veel verstand heb ik er niet van. Voor de rest een upje dus.

Ja het is na een tijdje lopen weer over, het is echt alleen als ik net wakker word.

Het zou inderdaad ook door de kou kunnen komen. Als je voeten namelijk koud worden doordat ze bijvoorbeeld per ongeluk onder de deken uitsteken kan je lichaam heel pijnlijk worden.

dan denk k dat het aan de kou ligt. als k bijvoorbeeld door de kou buiten loop gaan mn gewrichten ook pijn doen. misschien proberen om het op een of andere manier warmer te maken?

Maar, op zich, ik lig gewoon onder de dekens en dat is wel warm, ik gooi ze ook nooit van me af.

S’nachts kan je ongemerkt de dekens van je af hebben,

ik lig altijd als een freefaller, anders kan ik echt niet slapen. volgens mij is die houding ook heel slecht, want soms als ik wakker wordt doet echt alles pijn… maar ik denk dat het aan mijn matras ligt. ik moet binnenkort echt een nieuwe.
misschien ligt het bij jou ook wel aan het matras?

En ze dan weer goed trekken?

Dat zou ook kunnen, dat zei mijn moeder net ook al… Hm, misschien moet ik eens een tijdje op een ander matras slapen dan.

^, ja bjivoorbeeld, dan heb je het warm, doe je de dekens van je af, en dan krijg je t na een tijdje weer koud en dan doe je de dekens weer over je heen

Vervelend :confused: misschien heeft het iets te doen met uitrekken 's ochtends, of doe je dat niet? Ik krijg dan altijd ontzettende kramp.

Ik rek niet echt uit nee, maar ik heb het ook 's nachts, dan word ik wakker van de pijn.

Ik denk dat ik maar dat andere matras ga proberen, kijken hoe dat gaat.

Ik rek niet echt uit nee, maar ik heb het ook 's nachts, dan word ik wakker van de pijn.
After a meeting Coach Factory Storeon the cathedral’s steps of the free-for-all governingChanel Handbags body for the London protest,Coach Outlet a group of Americans from the encampment Louis Vuittontook the subway to Grosvenor Square, site LV Outletof the American EmbassyCoach Outlet. There, flourishingCoach Outlet their passports,Coach Outlet the Americans unfurled a banner that read “They cannot evict an idea.”

Ik denk dat ik maar dat andere matras ga proberen, kijken hoe dat gaat.

Ja het is meestal zo dat mensen een te hard matras hebben, want als je klein bent is een te zacht matras niet goed voor je, en aangezien mensen hun matras niet snel vervangen slaap je er toch gauw zo’n 8-10 jaar op door… Op een te hard matras dus, want als je ouder bent is een zachter matras juist beter voor je.
Ik had dit probleem ook, maar dan in veel meer gewrichten, én ik sliep op mijn buik door dat harde matras omdat het anders niet lekker sliep. En nu op dat zachtere matras kan ik gewoon op mijn zij en zo slapen zonder dat ik pijn krijg.

En anders de kou ;p

ik had dat heel erg toen ik in de groei was, nu geen last meer van!

Ik heb ook om de paar weken/maanden één of twee weken last van één en soms twee knieën. Maar toch weer op een andere plek dan jou. Lijkt bij mij alsof er dan iets ontstoken is ofzo, want bijv. traplopen gaat dan best moeizaam en ook kan ik dan niet lang in dezelfde positie zitten of liggen. Ben er nog nooit mee naar de dokter geweest…

^ dat heb ik ook ja, alleen heb ik het bijna elke dag ipv om de paar weken/maanden xd Lopen doet pijn, en in dezelfde positie zitten ook.
1x mee naar de dokter geweest; bloed laten prikken voor reuma maar daar is niks uitgekomen. En verder niks geen onderzoek ofzo. Heb t al jaren, maar geen idee wat het is…

@Pevensie; al op een ander matras geprobeerd?