pijn, help

hallo

omdat er toch niet vaak iemand in het grote menstruatietopic is en ik dringend hulp nodig heb plaats ik het hier.
ik ben denk ik echt dood aan het gaan , ik heb hele héle erge menstruatie buikkrampen. maar ik hou het niet meer uit. zo erg als nu heb ik dat nog nooit gehad en ik kan nieteens rechtop staan… ik heb al wat paracetamols en aleve feminax genomen maar ik ga nog steeds kapot =l ik ging net proberen te douchen maar door de pijn en warmte werd ik bijna onwel… ik heb geen kruik oid en thee met honing ofzo lust ik niet… maar 't voelt net alsof k ga bevallen ofzo… nog even en ik doe mezelf wat. heeft iemand nog misschien een tip wat ik kan doen? slapen lukt niet… ik sta echt op het punt van doordraaien…

alvast bedankt

heel veel beterschap
herkenbaar ook hele erge menstruatie aanvallen dat ik maar pil ging slikken
dat hielp slapen kruik medicijn slikken douche/bad iets om niet aan die pijn toe te geven.
door veel warme ontspanning kan pijn wat verzachte

Foetushouding en wachten tot het overgaat… voor nu heb ik niet meer tips dan dat, en wat pijnstillers. Ik zou even naar de dokter gaan hiervoor en misschien de pil vragen.

Heel veel beterschap! En wat ook al gezegd werd aan de pil en als dat niet werkt naar de dokter…

had ik vroeger ook heel erg! Maar door de pil is het echt heel erg geminderd.

Bij mij is het ook verminderd dankzij de pil.

Zoals hierboven, de pil kan echt helpen. Ik heb er namelijk ook jaren last van gehad (van mijn 11de tot 14de) en mijn moeder vond me te jong om aan de pil te gaan. Dus van de dokter allerlei medicijnen etc gekregen en uiteindelijk toch aan de pil en dat was bij het enige dat hielp. Nu heb ik alleen de eerste 2 dagen soms last, maar met pijnstillers is er dan goed mee te leven.

Dus toch even naar de dokter gaan.

De pil, inderdaad. :wink:

Bij mij is het ook verminderd sinds ik de pil slik. Dus zou dat proberen!

Mijn moeder leerde me altijd om te puffen, het klinkt heel gek maar bij mij hielp het!

Voor nu een paar alive feminax tabletten innemen en in bed gaan liggen, straks als je wakker bent is het waarschijnlijk al beter.
En je moet sowieso naar de dokter gaan voor de pil. Wie weet wordt het erger (bij mij ging het ook van dit naar een soort buikgriep waarna ik naar de spoeddienst kon in het ziekenhuis hehe) dus je kan beter nu zorgen dat je nu de pil krijgt.

Geen ervaring met ongesteld maar misschien de pil wat andere zeggen? Vaak heb ik ook buikpijn net als jou maar dan om wat anders en dan gewoon op me zij liggen na de paracetamol ingenomen te hebben en dan tv kijken vaak denk ik denk ik niet meer aan de pijn en zo wel moet je denken dat de pil/medicijn werkt! En misschien aan je moeder vragen of ze een kruik kan kopen?

ja, diep inademen door je neus en dan met een soort getuite mond uitblazen. heel veel beterschap!

Chocolade, en een hittepit op je buik leggen. Dat is echt heerlijk. Die kan je voor een paar euro vinden bij Blokker en dat soort winkels, en zijn ook lekker bij je voeten in de winter, of in je nek bij nekpijn. Het zijn kersenpitten die je in de magnetron binnen een minuut opwarmt en ruim een paar uur warm blijft.
Dat zijn de beste manieren die bij mij erg goed werken. Oh en ibruprofen in plaats van paracetamol!

Puffen helpt, heel stom. Maar ja, wel dus. Het belangrijkste is om je ademhaling goed onder controle te houden! Als je pijn hebt niet ‘verkrampen’ maar heel diep in en uit ademen via je buik!

Succes en beterschap!

Ik heb dit altijd vaak, maar dan nog erger…
Ik kan niet staan en liggen (dan val ik om), moet constant overgeven,
Ik kan niks eten, drinken amper, tv kijken lukt niet…

Maarja, het is gelukkig meestal maar 1 of 2 dagen, daarna word het minder…

(EDIT: er zijn ook ziekte’s aandoeningen waardoor het erger is dan gemiddeld, dus naar de huisarts is nooit verkeerd (ookal doe ik dat zelf ook niet))

Inderdaad, waarschijnlijk zal je huisarts ook zeggen dat het verstandig is om bloed te prikken. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je wat hebt want bij mij kwam er ook niets uit. Maar het is wel verstandig.

spr bedankt xx

Ben je al aan de pil? Bij mij heeft dit echt super erg geholpen tegen de buikpijn.