Pijn down under

Hoi ik heb hier een anoniem account voor aangemaakt omdat ik het wat persoonlijk vind

Gisteren ben ik naar de HA gegaan omdat ik last had van vaginale klachten, namelijk mijn binnenste schaamlippen zijn wat naar buiten (sorry voor de details) en daardoor schuurt het heel erg en doet dat best pijn.
Vooral in het openbaar vind ik dat lastig omdat ik dan het gevoel heb dat ik daardoor wat raar loop.
De HA zei dat het niks ernstigs is en dat het normaal is omdat ik dun ben aangelegd en dat er niet zoveel aan gedaan kan worden.
Natuurlijk fijn dat ik weet dat alles oké is maar ik loop nu nog met klachten en ik vind het echt niet fijn lopen/zitten.

Heeft iemand misschien tips om de klachten te verminderen?
Alvast bedankt

Zelf niet meegemaakt ofzo maar ik denk een broek die niet heel strak zit boven…

Zelfs dat helpt niet echt :cold_sweat: maar toch bedankt

Heb je standaard pijn of nu vanwege bv schuurplekjes?
Ik weet dat lidocaine (zalfje, verkrijgbaar bij apotheek, weet niet of het op recept gaat maar kun je bij je ha vragen) verdovend werkt, en volgens mij mag je dat ook daarvoor gebruiken (vraag voor de zekerheid wel ff na hoor), msschien kun je dat erop smeren tot de plekjes genezen zijn.

Zou het verder niet echt weten. Als je standaard veel pijn hebt is er altijd nog een schaamlipcorrectie maar dat is natuurlijk wel een hele grote stap, en ik weet niet in welke mate je er last van hebt. Sterkte in ieder geval

Heb je wel een beetje comfortabel ondergoed? Kan me voorstellen dat je misschien graag ondergoed aan wil wat er leuk uitziet, maar kan me ook indenken dat sierrandjes/synthetische stofjes/strings voor extra irritatie kunnen zorgen.

Je kunt een schaamlip correctie overwegen… Dan ben je er wel meteen vanaf. (Want als ik het zo lees hoort het wel ernstig). Verder comfortabel ondergoed dragen en niet te strakke broeken dragen. Misschien zitten tregging/jegging broeken wel fijn voor je?

Ja schuurplekjes.
Kan ik wel navragen inderdaad bedankt :slightly_smiling_face:

Ik draag meestal wel stevige onderbroeken. Dus niet met kantjes of lintjes of dat soort dingen. Ik bedoel dus van die strakke sport onderbroeken.

Legging zit inderdaad wel beter maar heb er dan nog steeds wat last van.
de HA had inderdaad ook gezegd dat ze dat dan zouden kunnen afknippen ofz maar ze zei er nog bij dat ik dan geen garantie heb dat de klachten overgaan. :cold_sweat:

Ik heb zelf last van vaginale klachten waar ik verder niet op in wil gaan, en wat helpt bij het genezen van die schuurwondjes is katoenen onderbroek, slapen zonder onderbroek, losse broeken en idd die lidocaine. Die mag je daar gewoon smeren en verdooft volledig. Wordt geloof ik niet vergoed en is 28eu per tube maar daar doe je wel heel lang mee.

Ah zo, naja dan weet je dat tenminste zeker, of een correctie helpt of niet. Ik denk dat je daardoor steeds schuurplekjes krijgt en die ook pijn doen. Maar als je een correctie hebt genomen zullen die plekjes niet meer zo snel komen en heb je dus denk ik ook minder last.