Pijn down under

Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit topic goed staat, anders verplaatst een mod het vast wel even voor me :slightly_smiling_face:.

Ik heb een probleem. Ik kan niet normaal fietsen zonder heel erg last van mijn schaamlippen te krijgen. Ik wil geen operaties en het ziet er ook normaal uit down under, niet heel erg uit verhouding ofzo. Ik kan niet langer dan 5-6 km fietsen en dit is best wel een probleem, aangezien mijn school al op 8-9 km ligt. De heenweg gaat nog, maar 's middags terug is een hel waarin ik alleen maar zit te schuiven.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Wat kan ik eraan doen, zijn er speciale zadels die beter zitten?

groetjes,

Een wanhopige Foxface

Ander ondergoed misschien? En zit je zadel wel goed op je fiets? Of inderdaad een ander zadel, ik had altijd een gel zadel en heb heel wat kilometers gefietst zonder ooit last van mn kont te krijgen, Nu heb ik een ander zadel en krijg in na 4 kilometer ofzo last. Dus misschien zou een gel zadel voor jou ook comfortabeler zijn!

niemand anders?

Er bestaan ovale zadels, dat uitsteek ding zit er dan niet op. Wellicht verlicht dat de pijn?

Mag ik vragen of je binnenste schaamlippen uitsteken en zo ja, hoeveel?

ja, die steken uit, cm of 4-5 als ik het uitrek. Ziet er normaal uit

Ik denk dat je in ieder geval een ander zadel nodig hebt en misschien inderdaad ook ander ondergoed (niet te strak).

Daar is inderdaad niks mis mee.
Zoals eerder genoemd is zou ik als ik jou was een goed zadel kopen. En als je strings draagt, die vermijden.

OMG… Ik dacht dat er stond dat je een geil zadel had. Hahahahah… Ga helemaal stk hier

Sorry, hier heb je eigenlijk niet zo heel veel aan

Misschien helpt een zadelhoes? Je hebt ze van (nep)bont, dan zit je veel zachter.

Denk dat je zadel dan verkeerd afgesteld staat. De ‘punt’ te ver omhoog. En ja… dat zit niet lekker :’)

En ik zou dan in ieder geval katoen ondergoed dragen, dat synthetische spul dat gaat nog weleens irriteren als je zweet of veel beweegt.

Mijn fietsenmaker had hem een keer best ver omhoog gezet, nou jeetje ik kon nog geen 10 meter fietsen en ik had al pijn, en mn vader maar zeggen dat het zo hoort, die weet natuurlijk niet hoe het voelt :cold_sweat:

mn zadelpunt staat al naar beneden. Ik heb een paar keer mijn moeders fiets geprobeerd en die heeft een goed gelzadel, maar daarop deed het ook heel erg zeer. (die is niet te hoog ook). Draag altijd al katoenen ondergoed :frowning_face: weet echt niet hoe ik elke dag moet fietsen dit schooljaar…

Met de bus? Niet echt een geweldige oplossing van mij, maar ik zou een meer ovalen zadel nemen, of een andere fiets.

Toch maar langs de dokter?

het heeft misschien wel niks met de fiets te maken. Mijn moeder had dit vroeger ook altijd, en iedereen zei dan: ahha ja vast! je hebt gewoon geen zin in fietsen. Erg vervelend vond zij het ook, ze heeft er nooit wat aan kunnen doen…

http://www.rijwielreus.nl/1602-626-large/zadel-rok-gel.jpg

Je kan het ook met een rokzadel proberen of dit beter gaat.

Als je er echt niet uitkomt wellicht bespreekbaar maken bij de dokter? Het is misschien niet prettig, maar hij weet wel zeker of down under echt helemaal in orde is en wellicht heeft hij tips. Dit is natuurlijk wel echt vervelend!