pijn bij tampons gebruik, nu uitstrijkje..

heeey.
ik gebruik(te) al ongeveer een jaar tampons toen ik aan de pil ging.
vooral de eerste maandag was ik hierdoor erg weinig ongesteld,
waardoor ik stopte met tampons omdat ik zo weinig bloed verloor.
nu ben ik weer heviger ongesteld, maar doet het onwijs pijn met tampons.
ik ben ook maar weer begonnen met mini’s maar dat helpt ook niet.
het is niet dat het te droog is, ik krijg hem er verder ook wel in,
maar ik voel een rare, niet te beschrijven pijn.
in de tijd dat ik nog wel tampons gebruikte, gebruikte ik er maar één per dag, omdat de tweede altijd heel erg pijn deed, wat ik nu dus al bij de eerste heb.
de dokter zegt dat ik misschien een uitstrijkje moet laten maken,
maar ik vraag me af: doet dat niet extra pijn, omdat een tampon zelfs al pijn doet bij de eerste centimeters?
is een beetje een lang verhaal geworden :zipper_mouth_face:
maar ik hoop dat iemand me kan helpen!

kan je niet helpen, sorry.
upp!!

bij een uitstrijkje gaan ze niet 10 cm je vagina in hoor.

Ze pakken toch een beetje slijm rondom je baarmoedermond… dan moeten ze wel helemaal de vagina in.
Ze doen altijd glijmiddel op de eendenbek en als je gewoon rustig door blijft ademen is er niks aan de hand.
Het doet opzich geen pijn… pas als je je spieren onbewust gaat aanspannen kan het vervelend zijn.

ze hebben verschillende maten specula (eendenbek genoemd) dus dan nemen ze de kleinste. Verder gebruiken ze er wat glijmiddel op.
Alleen een specula is dus wel ook groter dan een tampon he… En ja dat hele specula gaat naar binnen voor een uitstijkje en die’‘bek’’ is ong 8 cm lang. En dan doen ze hem dus open, zetten hem vast en gaan met een borsteltje naar binnen en nemen wat weefsel af.

Maar het is dus niet het naar binnen gaan zelf? Want dat gaat makkelijk? Maar op het eind schrijf je dat de eerste cms al pijn doen. Eventueel inbrenghuls gebruiken? Desnoods met glijmiddel erbij. Inbrenghulsen gaat zoizo makkelijker doordat het van karton is glijd het beter naar binnen.
Je schreef ook altijd dat de 2e erg pijn deed vroeger dat zou wel kunnen verklaren van iets van droogte want de 1e tampon heeft alles opgezogen en dan is het niet meer nat genoeg.

Maarja als het dat allemaal niet is dan zou je toch een uitstijkje kunnen laten maken.

Oh jawel. Been there done that. Maar je moet je er geen zorgen over maken en ontspannen dan gaat het allemaal veel ‘makkelijker’. Maar een fijn gevoel is het niet.

jaa dat klopt, maar ik heb altijd al wel tampons gebruikt, dus ik weet wel zeker dat ik ze goed inbreng.
ik kan opzich ook wel doordrukken, totdat ie helemaal goed zit.
maar dan voel ik een stekende pijn.
ik heb hem toen een keertje maar gewoon laten zitten,
maar toen ik hem eruit wilde halen deed dat echt onwijs pijn.
en omdat een tampon dus al pijn doet, lijkt me zo’n uitstrijkje al helemaal naar,
omdat dat idd dieper gaat en dat is een stuk breder…

maar in ieder geval bedankt voor de reacties!