Pijn bij Tampon?

Ik ben 15 bijna 16 en ik ben nu bijna een jaar ongesteld. Ik gebruik altijd maandverband, maar ik vind dat het tijd word voor een tampon. Ik bloed altijd vrij hevig en ik heb zojuist een tampon ingedaan. Ht probleem dat ik nu heb dat het onderin ontzettend brand. Hoe komt dat ik heb een Ob silk mini gebruikt wat geen pijn zou moeten veroorzaken. Ik heb mezelf een beetje “nat” gemaakt en hem erin gestopt. Je kan heb nog een beetje zien, maar het doet steeds meer pijn hoe harder ik duw. Ik weet nu net of hij nog verder kan of niet. Mar nu ik zit doet het echt pijn. Heeft iemand advies of tips of moetn ik heb verder proberen te duwen.

Als mensen het willen weten ik heb hem liggend ingebracht omdat het anders veel pijn deed.

Gebruik gewoon maandverband. Je bent kennelijk nog niet toe aan tampons en pushen werkt averechts.

Je kan ook te gespannen zijn, dan lukt het ook niet. Gebruik gewooon maandverband tot je er wel aan toe bent!

Hm, kan me herinneren dat de eerste keer bij mij ook wel pijnlijk was, zowel het inbrengen als daarna. Hij zat toen gewoon nog niet goed denk ik. De keren daarna gebeurde dat ook nog wel af en toe. Haal hem er zo gewoon uit, en probeer het later nog een keer. Oefening baart kunst (:

Bij mij deed het ook zooooo’n pijn. Maar ik heb wel gewoon verder geduwd en nu gaat het makkelijk en voel ik het haast niet meer.

gewoon proberen, het doet behoorlijk pijn maar als het eenmaal gebeurd is anders
zal je later pas moeite er mee hebben om aan tampon te beginnen.

als je m nog ziet of voelt zitten, zit hij er niet diep genoeg in. Persoonlijk druk ik de tampon er eerst zover in tot hij er net in zit zeg maar en dan ga ik als het ware op mijn vinger zitten, zodat hij er, door de andere houding, verder in gaat. Probeer tijdens het inbrengen goed uit te ademen, hierdoor ontspannen je spieren en gaat het ook gemakkelijker :slightly_smiling_face:

Hier zijn al meerdere topics over, en daarnaast kun je je vraag ook hier stellen: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html.