Pijn bij seks en seksverleden vriend :(

Hallo iedereen,

ik ben altijd al een stille meelezer geweest, maar nu ik met een probleem zit, heb ik toch maar een account aangemaakt om een topic te kunnen starten.
Hieronder zal ik jullie mijn verhaal uitleggen. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven.

Ik ben nu 19 jaar en heb nu 3,5 jaar een relatie met mijn hele lieve vriend. Hij is mijn eerste vriendje. Alles heb ik met hem voor het eerst gedaan; daten, zoenen en seks.
Nu is het zo dat ik niet zijn eerste ben. Hij heeft welgeteld zo’n 10 bedpartners gehad. Dit vind ik niet erg, want verleden is verleden en ik weet dat hij van mij houdt, want met de rest was het alleen voor seks en geen echte relatie. Ik ken zijn exen en weet veel verhalen over hun op het gebied van seks. Zo ook dat hij verschillende standjes en op verschillende plekken al seks heeft gehad. En dit zorgt voor het probleem.
Ik heb namelijk heel vaak pijn, wanneer hij naar binnen gaat. Hierdoor ben ik bang geworden van de pijn en durf ik niet veel. Ik wordt vaak dan ook niet opgewonden genoeg, waardoor het maar weer handwerk wordt. Ik vind dit heel vervelend, want ik wil ook gewoon seks hebben op een normale manier. Ik weet dat hij graag doggy style enzo wil doen, maar ik durf het gewoon niet vanwege de pijn. Mijn vriend begrijpt dit en dwingt mij ook nergens toe, want hij zegt dat hij het niet erg vind omdat de seks hoe dan ook sowieso lekker is met mij omdat het met gevoel is. Echter zorgt dit er jammer genoeg niet voor dat ik gewoon ontspannen seks kan hebben. Het zit namelijk zo dat ik gewoon weet dat hij al dat al met iemand anders gedaan heeft, terwijl ik seks gewoon intiem vind. Hij is dus intiem geweest met anderen en dit doet mij pijn, omdat ik hem dat niet kan geven (andere standjes etc.) Ik zie vaak genoeg voor ik ga slapen ook beelden voor mij van hem met één van zijn exen die standjes uitproberen. Hierdoor huil ik mijzelf vaak genoeg in slaap. Zo ook gisteren… :cry:
Ik wil me vriend ook niet meer lastig vallen met dit verhaal, omdat hij elke keer als ik over dit verhaal met z’n exen begin hij er niet over wil praten omdat hij er niet meer aan wil denken. Hij is er dan ook niet trots op dat hij zoveel intieme dingen met anderen heeft gedaan, zegt hij.
Ik heb geen vriendinnen aan wie ik advies kan vragen op dit gebied, dus daarom maar zo.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven hoe ik van de angst voor pijn bij seks af kom en hoe ik het seksverleden van mijn vriend kan accepteren. Ik wil mezelf gewoon niet meer in slaap huilen door de gedachte aan mijn vriend die seks heeft met iemand anders omdat ik hem dat niet kan geven :cry: :hammer:

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal! Ik hoop dat iemand mij kan helpen of misschien dat iemand anders zichzelf in dit probleem ziet.

Ik heb ook een tijdje heel veel last gehad van pijn wanneer mijn vriend in me kwam. Dit kwam omdat ik een schimmelinfectie had gehad waardoor ik allemaal kloven kreeg. Daar bovenop kreeg ik ook nog een open wondje in mijn vagina waardoor het nog erger werd. Voor mij werd seks dus ook heel vervelend maar ik vond het nog erger om mijn vriend af te wijzen (ook al zou hij dat wel gewoon accepteren hoor) dus meestal deden we het gewoon maar wat minder vaak. Ik merkte zelf altijd dat het na een tijdje veel minder pijn deed waardoor ik zelf ook kon genieten van de seks.
Daarnaast heb ik nu een tijdje minder seks gehad met mijn vriend omdat we elkaar door de vakantie minder zien. Ik merkte juist dat rust bij mij heel erg hielp waardoor het nu nog maar nauwelijks pijn doet. Misschien dat dat voor jou een oplossing is? Anders zou ik toch eens naar de dokter gaan, hoe eng dat ook is. Persoonlijk zou ik dit toch graag opgelost zien.

Overigens, ik zou me niet zoveel druk maken om het verleden van je vriend. Hij is nu immers met jou en helemaal niet meer geïnteresseerd in die andere meisjes. Gewoon genieten van elkaar en de tijd die jullie samen hebben!

Je zou eens een keer glijmiddel kunnen gebruiken voor meer soepelheid.

Ik ben al naar de dokter geweest en ben al onderzocht op soa en schimmelinfectie. Daar ligt het dus niet aan. Ook gebruiken we altijd al glijmiddel, want zonder kan ik niks…
maar hier gaat het ook niet om.
Het gaat er vooral om dat ik mij druk maak dat ik bepaalde standjes niet aandurf, terwijl mijn vriend dit wel al met anderen heeft gedaan. Hierdoor krijg ik dus beelden in mijn hoofd van mijn vriend met een ander die dingen doen die ik niet kan. Hierdoor voel ik mij dus gewoon kut over en ben ik bang dat mijn vriend de gemakkelijkheid bij seks mist. Bij mij moet er namelijk heel lang voorspel worden gedaan en soms weerkt het daarna nog niet, terwijl bij anderen hij hem er źo in kon doen en kon genieten van allerlei standjes.

In ieder geval bedankt voor jullie moeite en advies :slightly_smiling_face:)

Heb je het er ook met je vriend over dat je er tegenop ziet? Laat hem anders het voortouw nemen of neem zelf initiatief.

Sexoloog.