Ik heb al 2 jaar iets met mijn vriend. Sinds een tijdje zijn we bezig met ‘echte seks’ (voorheen alleen hand en mondwerk). Echter heb ik daar telkens pijn bij. Niet zo erg dat het niet vol te houden is of zo, maar het heeft meer een schurend gevoel. Glijmiddel (van Durex) hebben we ook al geprobeerd maar dit helpt niet echt. Iemand ervaring of tips?
Heb je wel seks, of is het meer dat het al zo voelt voordat ie daadwerkelijk in je zit?
Nouja, misschien meer glijmiddel? Langer voorspel?
Nee hij zit er wel echt in zeg maar. Het is ook pas na 5 minuten of zo. Voorspel zal het niet aan liggen want dat is meestal erg goed…
Naja, ik ben al jaren seksueel actief, maar ik heb elke keer nog wel pijn als hij naar binnen gaat, Dit trekt na een tijdje weg. Misschien kan je bekkenbodemspier oefeningen proberen? Van die kegel-exercises. Dat schijnt bij velen te helpen. Het heeft te maken met het aanspannen van de spieren down under.
Zorg dat je nat genoeg bent! En de eerste paar keren gaat het ook niet zo lekker als later! Veel oefenen
Ik heb er zo nu en dan ook last van.
Bij mij heeft ermee te maken dat ik dan te droog ben van binnen en toch onbewust te gespannen ben.
Meer glijmiddel of menselijk spuug kan uitkomst bieden.
Heb je het met alle standjes?
Welk standje doe je?
had ik ook altijd aan het begin no idea.
Ik heb dat nu ook bij mijn nieuwe vriend. Voorheen nooit last van gehad, dus weet bijna zeker dat dat aan zijn grotere piemel ligt. Misschien is dat bij jou ook zo?
Hahahah oh god ja, penislengte!
Nooit aan gedacht.
Dan kan het een combi zijn van droogte, penislengte en gespannenheid
Dat heb ik ook gehad met mijn ex, in het begin. Maar toen wij stopten met het condoom is dat weggegaan… Toen was het voor mij op de een of andere manier veel fijner.
Gewoon hij bovenop.
Hij heeft wel bovengemiddeld ja. En opscheppen kan hij er ook zéér goed over.
Heb je al eens geprobeer met jou bovenop? Dan kan je zelf het tempo bepalen.
Ja ook geprobeerd, maar helaas zelfde probleem.
Geen last van vaginisme?
Weet ik niet. Heb eigenlijk het idee van niet, aangezien tampon inbrengen geen probleem is en ook nooit is geweest. En hij kan wel gewoon zonder problemen in mij komen etc. alleen na een tijdje krijg ik dit ‘schurende’ gevoel.
Zoals je het omschrijft: schurende gevoel. Denk ik meteen aan te droog. Je gebruikt wel glijmiddel zeg je maar dat doe je dan aan het begin? Na 5 minuten begin je last te krijgen dus misschien tussendoor nog meer glijmiddel?
Nu doen we altijd in het begin glijmiddel in mij zeg maar en op zijn penis. En dan als ik dat gevoel krijg weer.
Hmm… zou het best kunnen zijn.