pijn bij & na seks.

Hoi allemaal !

Ik heb sinds november een vriend en rond januari ben ik pijn gaan krijgen tijdens en na de seks.
Opzich valt het tijdens de seks meestal wel mee, maar vooral erna, of de volgende ochtend heb ik vreselijk pijn met plassen. (blaasonstekingsklachten) Ik heb vanaf januari ongeveer 6 blaasonstekingen gehad, en telkens een kuur ervoor gekregen. En elke komt het terug. Ik en mijn vriend zijn erg hygiënisch, dus daaraan kan het ook niet liggen …
Tijdens de seks krijg ik op een gegeven moment een brandend gevoel in mn vagina, en het voelt soms gewoon alsof die van hem té groot is, en dat het ‘niet past’ ofzoiets.
Ik vind het nogal vervelend dat telkens als we in ‘the mood’ zijn te moeten stoppen doordat ik weer pijn krijg …

WHAT TO DO?

xo

Plas je elke keer na de seks? Want bij de seks komen er bacteriën in en rond je plasbuis, die moet je er zo snel mogelijk uitplassen na afloop.

Dat branderige krijg ik als ik te droog wordt. Dus daar kan het aan liggen. Ook ben ik gevoelig voor de meeste glijmiddelen, en ook condooms met zaaddodend spul kan zorgen voor irritatie. Dus ik zou nagaan wat er bij de seks nog meer in aanraking komt met je geslachtsdeel, want het kan ook aan die dingen liggen.

Verder heb ik ook bij het kleinste dingetje last van een blaasontsteking. Sommige vrouwen zijn daar nu eenmaal heel gevoelig voor. Kamille thee, veel drinken en gelijk na de seks plassen helpt al veel bij mij. Ook kan je misschien kijken naar cranberrycapsules en vitamine C. Dit kan er voor zorgen dat de bacteriën zich niet meer in je blaas en plasbuis kunnen nestelen.

plassen na de seks doe ik idd ook sinds kort, en dat helpt wel. Ik heb via de huisarts ook te horen gekregen dat ik van die cranberrycapsules moet nemen, maar daar merk ik eigenlijk vrij weinig van…
alsnog bedankt voor je hulp ! x

Wat bij mij trouwens heel erg werkt tijdens een blaasontsteking, is een warm kruikje op mn buik. Bij een blaasontsteking zijn alle spieren daar namelijk heel erg aangespannen, door de warmte ontspannen ze en dat helpt bij mij altijd heel erg tegen te pijn. Kamille thee drinken heeft hetzelfde effect.

Jaa die kruik helpt idd bij mij ook heel erg !
Kamille thee ga ik maar eens proberen haha

zorg er ook voor dat je echt nat genoeg bent, dat scheelt ook een hoop!

Het kan een soa zijn zoals chlamydia, ik weet niet of het kan dat je dat hebt. Het heeft ook geen zichtbare symptonen.

Ik heb hetzelfde, sinds januari heb ik 8 blaasontstekingen gehad. Vorige week had ik er weer een, maar ik krijg er geen anitbiotica meer voor. De dokter vertelde me over Roter Cystiberry pillen en ik slik die nu sinds één week en ik voel gewoon dat mijn blaasontsteking weggaat zonder antibiotica te gebruiken. Deze pillen kan je ook preventief slikken, misschien een goed idee voor jou zodat het niet meer terug komt? Denk namelijk dat het brandende gevoel/de pijn veroorzaakt wordt door je blaasontstekingen dus dat zou moeten helpen.

Mmmh, het kan ook een candida-infectie zijn. Op het branderige gevoel afgaand.

Ik zou inderdaad toch even langs de huisarts gaan om uitstrijkjes te laten maken. Zoals boven mij al gezegd werd, die symptomen van branderigheid bij je vagina kunnen ook een SOA of infectie zijn.

Thanks iedereen !
Ben met moeite naar de huisarts gestapt, en er worden nu onderzoeken gedaan, afwachten dus !

Probiotica kan ook een oplossing zijn. Weliswaar met genoeg bacteriestammen.

Heb ik ook