Pijn bij eerste keer

Hoi allemaal,

Ik zit met een lastig probleem. Ik heb al een langere tijd een heel lief vriendje. Hij is een paar jaar ouder en had toen al veel meer ervaring dan ik had. Ik had nog nooit een serieuze relatie gehad en ook nog nooit gezoend. Hij wel en hij had in een eerdere relatie ook al seks gehad. We hebben het al sinds het begin van onze relatie over seks gehad omdat hij daar al klaar voor was, maar ik toen nog niet. Hij heeft netjes gewacht tot ik ook klaar was voor een volgende stap. We hebben alles rustig aan gedaan en hebben de afgelopen maanden steeds een stapje verder gezet tot het moment kwam dat ik er klaar voor was om seks te hebben. We hebben genoeg voorspel gehad maar toch liepen we tegen het probleem aan dat zijn penis niet naar binnen komt. Het deed zo ongelofelijk veel pijn, hoe verder hij naar binnen probeerde te gaan hoe erger het werd. Door de pijn hebben wij moeten stoppen, omdat ik echt met tranen in mijn ogen stond. Het heeft daarna een heel klein beetje gebloed, en de pijn bleef nog een paar uur.

Nu vraag ik me af of ik door de pijn heen moet of dat het echt niet kan? En heeft het iets met mijn leeftijd te maken of zijn penis past?

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand tips heeft.

Hallo Floor,
Allereerst hoe oud ben je, want dat staat er volgens mij niet bij. Er kunnen een aantal medische redenen zijn waarom het hebben van seks niet kan lukken. Gekke vraag misschien maar kun je jezelf vingeren? Is er ruimte in je vagina voor een penis? Zo ja, misschien kan je proberen om glijmiddel te gebruiken en er voor te zorgen dat je echt op geworden bent. Als je gespannen ben kan het zijn dat je vagina ook strakker aanvoelt. Ik zou me niet meteen zorgen maken maar eerst samen met glijmiddel, vingers en later penis proberen of het lukt. Zo niet kan je altijd naar de dokter om daar advies te vragen.

Ik ben 14 en mijn vriendje is 17. Ik vinger zelf niet maar mijn vriendje heeft meerdere keren gevingerd. Dat ging met een vinger prima, met een tweede vinger er bij voelde het in het begin niet fijn, maar dat gaat nu ook. We hebbn geprobeerd te zorgen dat ik zo min mogelijk gespannen was, maar een beetje gezonde spanning was er wel. Door de pijn kwam er wel meer spanning omdat mijn spieren zich heel erg verzette tegen de pijn en ik er onrustig van werd. Ik was opgewonden, maar door de pijn kon in me minder goed focussen op hem.

Dat het de eerste keer pijn doet, is heel normaal. Ik zou niet meteen denken aan een medisch probleem, maar gewoon elke keer een stapje verder proberen te gaan. En als het pijn doet, stoppen. Probeer veel voorspel te hebben en goed nat te zijn. Doe het heel rustig aan, en als het pijn doet niet doorgaan maar even pauze nemen. Je kan ook elkaar even knuffelen of orale seks hebben en het daarna nog eens proberen. Of gebruik glijmiddel?

Mijn eerste keer deed ook echt veel pijn, de paar keer erna ook nog wel. Maar langzaam wende het wel en uiteindelijk na een paar keer seks ging het helemaal goed. Alleen mijn toenmalige vriendje was niet zo lief, die had niet zoveel geduld. :’) Goed van je vriend dat hij geduld heeft!