Pijn aan voeten

Dag meiden,

Al sinds ik mij kan herinneren heb ik bij vermoeidheid pijn aan de binnenkant van mijn voeten. Het ligt denk ik niet zozeer aan mijn schoenen - al zal het vast invloed hebben - of hoeveel ik gedaan heb op een dag, maar als ik moe ben krijg ik dus pijn. Vanmorgen had ik er al last van, waarschijnlijk omdat ik best slecht geslapen had en moe was.

Ik weet niet of meiden zich hierin herkennen en wat jullie er tegen doen? Warmte helpt wel, maar zoals nu doet het echt heel veel pijn…

Misschien zouden steunzolen een oplossing zijn? Verder zou ik het niet weten eigenlijk, thuis gelijk je schoenen uitdoen en af en toe insmeren met voetenbalsem, maar dat is natuurlijk alleen tijdelijk even prettig.

Schoenen heb ik altijd uit thuis…

Dit idd, ken de soort pijn die je omschrijft wel.

Ik weet helemaal wat je bedoelt, ik had er zelf ook altijd last van. Het dragen van steunzolen heeft mij hier enorm mee geholpen!

Bedoel je in de holte van je voet? Want dan zou het zo kunnen zijn dat je voeten wat naar binnen zakken en daar kun je pijn van krijgen. Een steunzool kan juist de holte ondersteunen en zo de pijn verminderen.

Je zegt dat je pijn hebt bij het opstaan, is dat alleen bij het opstaan? Want dan zou het wel eens hielspoor kunnen zijn.

Ja bij de holte.

Nee, ik had het gister al toen ik op stond en is de hele dag gebleven. Hielspoor is het zeker niet, mijn moeder heeft dat nu namelijk en lijkt er niet op.

Ah okee, nee heb het zelf ook en ben er te lang mee doorgelopen waardoor ik er nu al drie jaar mee loop. Maar ik denk dat steunzolen wel een goed idee zouden zijn, anders een keer langs een podotherapeut? Die weten er wel raad mee, zeker omdat je er al zolang mee loopt.

Misschien toch wel eens doen ja…